Emu Orbit V2

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Deze heb ik vanmiddag gekocht voor een meier. Nu kunnen hier twee roms in. In de mijne zitten er twee in te weten: MIP 906 Rev A en LIP 905 Rev A beide van 2797.
Nu wil ik weten: hoeveel verschillende roms zijn er en welke twee heb ik nu in me Orbit V2 zitten?

volgens mij is het niet zo flexibel met deze oude E-mu modules in tegen stelling tot de "latere turbo versies..(die met de draaiknoppen...)

In de V2 zit de standard V1 ROM, met daarnaast een ugrade rom. waardoor die kastjes plots orbit V2 werden genoemd

deze roms zijn niet uitwisselbaar met andere roms...

De oorspronkelijke v1 versie was naderhand wel op te waarderen met de upgrade dus die 2e rom kon je dan kopen bij E-mu.

Murc :kimono:

Dus als ik het nu goed begrijp zit ik dus vast aan deze twee standaard roms. Maar ja het lijkt me wel een leuke bak en anders sample ik hem leeg en verkoop m weer...of niet.

daarvoor bestaan er orbit achtige Sample cd's van e-mu...

Okee goed om te weten. Maar eerst ff spelen en dan beoordelen. Hij heeft wel een grappige structuur met aardig wat mogelijkheden zo op het eerste gezicht. Geluiden zijn ook goed bruikbaar.

Dus als ik het nu goed begrijp zit ik dus vast aan deze twee standaard roms. Maar ja het lijkt me wel een leuke bak en anders sample ik hem leeg en verkoop m weer...of niet.

Het is zeer zeker geen miskoop de latere versie zoals de XL1 van Emu 32 MB was toch vooral meer van het zelfde..aangevuld met gewone sounds van de andere E-mu Rom's..
met alleen leegsampelen doe je het erg tekort..de synthesizer functies zijn natuurlijk niet te sampelen die zitten ingebakken in de hardware..evenals de beat modes..

weet nog wel dat het uitgangs vermogen van de V2 vrij laag was moest een beetje opgepept worden via de mengert..maar de sounds die erin zitten zijn erg goed , apart, en klinken altijd erg harmonieus samen met andere geluids dozen.

dus gewoon pret maken ermee...

OH ja ..alles uit de sampler...volgens mij werkt dat niet lekker..en zijn de resultaten daar ook naar......

Murc :kimono:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back