[progressive]Leon Bolier-Voodoo

Mindsensation

Ingeburgerd
Het is de eerste keer dat ik iets in deze richting probeer, maargoed ik vind dat als je meer stijlen probeert te maken dat je er alleen maar profijt van kan hebben.

Ik denk dat je uit de naam wel kunt opmaken wat voor sfeer de track heeft: vrij donker..

De percussie is gemaakt dmv drumkits waar ik de loopjes mee heb gemaakt. Synthgeluiden komen uit Orion en uit met de Orion sampler heb ik de vocaal-achtige geluiden bewerkt.

De vocalen die 'wat zeggen' heb ik geknipt uit vocalen die mijn broertje heeft ingesproken voor een track van hemzelf

Het geheel is in elkaar gezet in Nuendo en gemastered in T-Racks.

Lengte: 7.54

Downloaden @ http://www.648studios.com/music/Leon Bolier - Voodoo.mp3

Ik zit met m'n koptelefoon op te luisteren, dus over het stereo-beeld kan ik weinig zeggen (koptelefoon is mono :( ), maar ik vind hem erg lekker duister klinken.... klinkt ook een beetje vaag, maar daar hou ik persoonlijk wel van. De herhaling van de twee vocals vind ik erg goed... Verder vind ik ook dat het nummer rond de vier minuten (waar de 303 erbij komt) erg begint op te bouwen... maar daarna snel weer naar een afbouw toe gaat. Maar het klinkt allemaal erg clean en goed, zeker een stijl waar je vaker wat mee moet proberen :)

klopt idd dat ie alweer vrij snel in de afbouw gaat.. heb eerder ook al eens iets in deze richting gedaan, maar het bleef altijd (te) trancy. Ga ook vaker dit soort dingen doen ja, naast de trance. Misschien wat techno ook in de toekomst :)

Origineel geplaatst door Bass
Niet mijn smaak....

zinnige feedback! >:|

Lekker duister! Eindelijk is niet van die "huppel-in-de-wei-ik-ben-vandaag-zo-vrolijk-zo-vrolijk" melodie lijnen.. Goed gedaan.

dank:) vindt je dan dat mn andere nummers wel van dat soort melodielijnen bevatten? vind ik nl niet, hoewel het trance is zijn de melodieen meestal wat melancholisch van aard. Houdt zelf niet van dat uber-vrolijke namelijk.

hey best wreed, weer 's wat anders
kvind 't wel beetje jammer dat er toch weer zo'n melodietje inkomt rond 4:30
misschien op een andere manier opvullen

lekker sfeervol nummer. nu al een paar keer geluisterd en het trekt je lekker in een soort trance. vooral bij 4:41 kom ik er lekker in. nieuw themaatje terwijl de oude vocalen doorgaan. je had m daar van mij nog iets meer mogen opbouwen. het is bij 5:55 inderdaad wel erg snel weer afgelopen met die opbouw.

jah...moet atm nog veel leren over deze stijl i guess..... ga zondag weer aan de gang met een nieuwe track in deze stijl..commentaar nog steeds welkom (daar leer je van denk ik)

Back