Gezocht : Goede granular VST

Detoxicator

Ingeburgerd
Ik ben een beetje aan het inslaan van synths en ik zocht een granular synthesizer om kicks mee te maken, ik werk het meest rond het genre Hardstyle/Hardcore, maar dit maakt niet zoveel uit maar misschien is het wat handiger met dat detail, ik zoek er een met veel mogelijkheden en waar een goede kwaliteit uit komt, prijs ongeveer rond de 50-200 euro, als er wat geld overblijft, zou het ook heel erg op prijs gesteld worden als jullie misschien een fijne distortion FX erbij kunnen vermelden, die past bij de genres waarin ik produceer.

Bedankt,
Detoxicator.

Al gekeken, zat niet veel goeds bij naast een pakket van NI maar daar stond niet bij dat dat een granular was en kostte 1100 dollar.

en ik zocht een granular synthesizer om kicks mee te maken
Je weet wat granulaire synthese inhoudt?

Want eh, kicks. Nee, die zou ik er niet gelijk in plaatsen.

Zeker dat je niet met een ander begrip in de war bent?

prijs ongeveer rond de 50-200 euro
Je zou kunnen zoeken naar een Hartmann Neuron VS...

Ik gebruikte in Reason Malstrom, een graintable synthesizer, ik heb ook gehoord dat granular goed is voor percussiegeluiden, ik weet niet of er een verschil is tussen graintable en granular, maar ik kreeg altijd een mooi en kwalitatief geluid uit reason, maar het probleem is dat ik zelf reason niet heb, maar op een andere locatie waar ik niet zo vaak ben. En ik ben heel erg gewend aan de interface van FL Studio dus leek mij het veel handiger om daar gewoon in te blijven in plaats van ReWire etc.

Nog bedankt voor je reply, ik zal even kijken.

Ik zie wel dat het een beetje aan de prijzige kant is, is er misschien een demo versie of een demo mp3tje waarin ik de kwaliteiten van deze synth kan horen? als de kwaliteit top is dan lijkt het me wel een leuk ding.

Ik gebruikte in Reason Malstrom
Malstrom is voornamelijk wavetable.

ik heb ook gehoord dat granular goed is voor percussiegeluiden

Granulaire synthese pakt een bronsample en laat het exploderen in hele kleine stukjes. Die stukjes (grains) worden achter elkaar afgespeeld, maar niet in de juiste volgorde en niet slechts 1 keer, en ook niet op dezelfde toonhoogte. Het resultaat wordt een "cloud" of "swarm" genoemd.

Granular is voornamelijk goed voor atmosferische pad-geluiden; juist omdat het dingen uitrekt en uit focus haalt. Wavetable heel toevallig ook.

Als je kicks wil kun je beter http://www.soniccharge.com/ proberen, of Waldorf Attack (zit in de Waldorf Bundle voor 49 euro, al is die al wat ouder).

Wil je geluiden gelijk aan Malstrom, dan kijk eens naar http://www.concretefx.com/Kubik.htm of naar http://www.virsyn.de/de/Products/CUBE/cube.html

Veel dank voor de informatie, ik zal ze allemaal even controleren en kijken welke het word.

Edit : Heb net even demo gehoord van de Microtonic, heb deze gelijk daarna besteld :), bedankt voor de hulp nog allemaal.

Laatst gewijzigd:
Wat blijft het toch godverdomd kut dat al dat soort plugins alleen voor windows beschikbaar zijn :r

Back