Gratis Flux stereotool plug-in

dione

hardkoor
De mensen van Flux hebben sinds kort een nuttige 'stereotool',die gratis is te downloaden....meer info vind je hier :
http://www.fluxhome.com/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=36

Heb 'm ff snel getest en ben onder de indruk ; alles wat je nodig hebt om stereo problemen aan te pakken...plus phase-meter....dat allemaal in 1 zeer makkelijk te gebruiken plug-in,en hij ziet er nog mooi uit ook,inclusief mooi 'vector scope display'...en nog gratis ook...:okdan:

stereo%20tool%20100.jpg

Ik begrijp de theorie hierachter nog steeds niet zo heel erg goed. Heb me er dan ook nog helemaal niets in verdiept. Kan iemand het in een notendop toelichten?

Mono is een kanaal. En stereo zijn twee kanalen zeg maar.

Ik begrijp de theorie hierachter nog steeds niet zo heel erg goed. Heb me er dan ook nog helemaal niets in verdiept. Kan iemand het in een notendop toelichten?

Wat begrijp je niet dan ? Dat je het stereobeeld kunt verbreden of versmallen ?

klinkt goed en zet een rij van kleine bestandjes op mn c schijf, mn avg zegt er niks van maar ik hou daar toch niet zo van

Laatst gewijzigd:
Ik begrijp vooral niet wat er gevisualiseerd wordt.

Gewoon hoe een geluid verdeeld is over het linker en rechter kanaal...

Gewoon hoe een geluid verdeeld is over het linker en rechter kanaal...

Tja, dat doet een VU-meter ook. Dus in dat geval verklaart Fuse zijn verhaal ook waarom een apparaat vaak twee VU-meters heeft. :bekdicht:

Wát laat de meter precies van het linker- en het rechterkanaal zien?

Tja, dat doet een VU-meter ook. Dus in dat geval verklaart Fuse zijn verhaal ook waarom een apparaat vaak twee VU-meters heeft. :bekdicht:

Wát laat de meter precies van het linker- en het rechterkanaal zien?

Ik zou zeggen : probeer die plug-in gewoon eens en haal wat sounds er door heen...dan wordt dat wel duidelijk...

Ik zou zeggen : probeer die plug-in gewoon eens en haal wat sounds er door heen...dan wordt dat wel duidelijk...

Ja, dat kan natuurlijk ook. Dat is weer het voordeel van gratiesj...
:dj:

Weet iemand wat ik precies in die onderste meter aflees? Phase, gaat van -1 naar +1. Er zit geen manual bij helaas.

Weet iemand wat ik precies in die onderste meter aflees? Phase, gaat van -1 naar +1. Er zit geen manual bij helaas.

Of het geluid in fase staat of in tegenfase...zoals alle phasemeters ;)

Back