betrouwbare midi interface

barend

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een eenvoudige en betrouwbare midi interface voor naar de pc.
Ik gebruik een Virus C en EMU midi controller en in de toekomst misschien nog een extra synth.
Ik wil er een kopen omdat ik problemen heb met de bulk dump van soundsets van de pc naar de Virus C (lukt gewoonweg niet met de midi van mijn Terratec geluidskaart).

En raden jullie mij een USB midi interface aan of niet?

Ik heb al in dit forum gezocht maar zag door de bomen het bos niet meer, vandaar deze thread.

Ik ben op zoek naar een eenvoudige en betrouwbare midi interface voor naar de pc.
M-Audio Midisport 4x4 of MOTU Micro Express.

En raden jullie mij een USB midi interface aan of niet?
Niet-USB is alleen nog maar 2ehands te krijgen en alle interfaces die samenwerken met de sequencer voor betere timing zijn 1) obsolete en 2) ook USB. USB dus, al was het alleen maar omdat die ook op laptops aan te sluiten zijn.

iemand ervaring met de EMU Xmidi 2x2? kost zo'n 50 euro nieuw
Idd, ikke,
aangeschaft om m'n MidiSport 2x2 te vervangen en werkt prima tot nu toe...
(de Midisport heeft nog steeds geen 'goeie' driver voor xp,
de emu wel, mits de patch uit te voeren...)

Ik zou de Midisport vermijden. Heb zelf een 2x2 USB gebruikt en had toch vaak problemen (werd vaak niet gezien door de PC, moest opnieuw ingeplugd worden, etc.).

Ik zou de Midisport vermijden. Heb zelf een 2x2 USB gebruikt en had toch vaak problemen (werd vaak niet gezien door de PC, moest opnieuw ingeplugd worden, etc.).

Hier (anders) een trouwe Midisport 4x4 gebruiker. Nooit problemen mee gehad.
Gebruik hem al tenminste 6 jaar. Altijd trouw en goed gewerkt. Vanaf W98, W2k en nu XPSP2.

Midisport 4x4 is een prima ding als ie eenmaal draait, maar ik had wel erg veel problemen om 'm onder XP te installeren.

Dat installeren van M-Audio werkt in principe in ƩƩn keer goed als je het "trucje" kent... De installer van M-Audio zegt namelijk bij installatie al dat het klaar is, terwijl de windows-installer nog bezig is... Dat werkt verwarrend, maar als je eerst even wacht tot die ook klaar is, dan nix aan ut handje.

Misschien heb ik wel een 'foute' Midisport of misschien was de USB kabel wel niet helemaal lekker ofzo. De mijne viel in elk geval vaak uit, en heb ik op 2 verschillende PC's gebruikt onder respectievelijk Windows 2000 en Windows XP.

Hmm, nu ik er aan denk ... ik gebruik de kabel die er bij zat nu voor mijn S5000 en die geeft ook wel eens 'USB unplugged' errors. Misschien is de kabel inderdaad wel niet goed. Ik zal eens kijken of ik nog ergens een andere USB kabel heb slingeren.

ook ik heb nog nooit een probleem met de midisport 4x4 gehad het is al jaren een trouwe interface die probleemloos zijn werk doet .mijns inziens een aanrader dus

Ik heb een midisport 2x2 gehad en nu al een tijdje een 4x4, en nooit problemen. Zolang je netjes de volgorde van installeren uit de handleiding aanhoudt kan je niets gebeuren volgensmij. In ieder geval hier altijd stabiel onder 98SE en XP.

Back