Powercore Compact/Firewire gebruikers?

Hoi,

Ik wil graag weten welke FireWire kaart (niet alleen de chipset) jullie gebruiken in combinatie met de Powercore (die dus goed werkt :okdan: )
en nog een ander vraag,
hoe lang is de meegeleverde FireWire kabel eigenlijk?
thanx!

Ik heb de powercore firewire compact en heb een p5k mainboard van Asus dit werkt prima samen! Maar daarvoor heb ik een powercore pci mkII geprobeerd op ditzelfde mainboard en dit ging totaal verkeerd... Later las ik hier ook over op een forum. Bij TC zelf zeiden ze, upgrade to PCI express version, Lekker.....:stupid

Ps. ik geloof dat die meegeleverde firewire kabel ongeveer 2,5 meter is.

Ik gebruik sinds een paar dagen een Powercore firewire op de firewire van mn P5K moederbord. Dit draait super!

Ik gebruik sinds een paar dagen een Powercore firewire op de firewire van mn P5K moederbord. Dit draait super!

Hier moet ik dus even op terugkomen :)
Heb wat probleempjes ondervonden met mn poco. Wellicht firewire chipset issue. Heb al een incident ingeschoten bij tc support.

heeft iemand weleens die poco fw gedaisychained met een fw-interface?

Trouwens waarom zie ik er zoveel te koop staan van die poco fw? Misschien toch niet zo'n goed idee? of stapt iedereen over op die UAD?

Laatst gewijzigd:
Ik heb tot zover nog niets kunnen bereiken met de Powercore Firewire.
Af en toe wil het nog eens werken na 5 minuten een blue screen.

Blijkbaar is mijn onboard firewire niet geschikt voor de powercore?
Zou het helpen als ik de Sitecom firewire PCI aanschaf?

De powercore lijkt me overigens wel erg outdated met de standaarden van nu, maar het leek me wel fijn om het eens te proberen...

Bij de feedback verkopen ze de verlossende FW kaart voor 3 tientjes.
Deze heeft de (bekende) Texas Instruments chip.

Ik heb eerst 3 verschillende kaarten moeten proberen eer ik tot deze wijze conclusie kwam.

Wees slim en maak niet dezelfde fout...

Wel erg triest dat TC electronics een product uitbrengt dat alleen goed werkt op 1 firewire chip.

Dan kun je gaan wijzen naar VIA en dergelijke maar de echte boosdoener is TC electronic. Je brengt toch ook geen auto op de markt die het alleen op de Duitse autobahn goed doet?

Triest zou ik het niet noemen eigenlijk, eerder vervelend dat ze het niet gelijk melden I.p.v. dat je het pas achteraf moet ontdekken.

Ik denk dat ze dit gedaan hebben om stabiliteitsredenen.

Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om me te vertellen welke Firewire kaart 100% goed communiceert met de Powercore firewire. Mijn voorkeur gaat naar PCI-e 1x, maar PCI is ook welkom. Eventuele Link naar product is ook zeer welkom. Bedankt!

heeft iemand weleens die poco fw gedaisychained met een fw-interface?

Trouwens waarom zie ik er zoveel te koop staan van die poco fw? Misschien toch niet zo'n goed idee? of stapt iedereen over op die UAD?

Ik heb me PC FW samen met een yamaha 01x draaien... dat gaat goed..
Maar goed.. heb ook nog een liquidmix.. en als ik die erbij prik.. is het over met de pret...
Niet alleen TC gebruikt FW volledig de liquidmix dus ook..
Is eigenlijk ook niet gek.. verbaasde me al dat het in combi met 01x het wel goed functioneerde.. weet niet of het ook werkt met andere kaarten..
Maar dit was mijn eigen ondervinding..
Draai zelf apple mac... dus blauwe schermen krijg ik niet.. verlies dus alleen connectie.. en de standaard fW aansluiting is dus voldoende..

Er staan er op het moment genoeg te koop..
Meeste gaan over op de nieuwe x8 enzo.. dus vandaar.

groet

Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om me te vertellen welke Firewire kaart 100% goed communiceert met de Powercore firewire. Mijn voorkeur gaat naar PCI-e 1x, maar PCI is ook welkom. Eventuele Link naar product is ook zeer welkom. Bedankt!

Hey Ferry. http://www.adstech.com/products/API-316/intro/API-316_intro.asp?pid=API-316

Dit is een superkaart. Gebruik 'm zelf voor video capturing, maar TC raadt deze kaart aan voor het bruik met een powercore. De kaart heeft een TI schipset, en het is een PCI-Express kaart. Ook in de video communities komt deze kaart structureel naar voren als een zeer betrouwbare kaart. Hij is wel iets duurder, maar dan heb je wel iets goeds !

Bedankt, dan moet ik helaas wachten. Ik kan momenteel geen dure firewire kaarten veroorloven.

Wees gerust, die dure kaart lost het probleem ook niet op. Het is echt wachten op nieuwe Vista drivers

Waarom zou deze firewire kaarten het probleem niet kunnen oplossen als vele mensen melden dat dit wel degelijk de oplossing is?

Ik denk overigens niet dat ze dit jaar nog nieuwe drivers uitbrengen. ( hooguit dezelfde 3.2.39 in x64 )

Ik heb me PC FW samen met een yamaha 01x draaien... dat gaat goed..
Maar goed.. heb ook nog een liquidmix.. en als ik die erbij prik.. is het over met de pret...
Niet alleen TC gebruikt FW volledig de liquidmix dus ook..
Is eigenlijk ook niet gek.. verbaasde me al dat het in combi met 01x het wel goed functioneerde.. weet niet of het ook werkt met andere kaarten..
Maar dit was mijn eigen ondervinding..
Draai zelf apple mac... dus blauwe schermen krijg ik niet.. verlies dus alleen connectie.. en de standaard fW aansluiting is dus voldoende..
maak jij gebruik van de onboard firewire aansluitingen?

maak jij gebruik van de onboard firewire aansluitingen?

Yep!! natuurlijk..!!
Maakt niet uit wat voor FW poort gebruikt..!!
Mag geen problemen geven... zie de site..
Je moet er dus alleen opletten 1 bakkie per poort..

Maar goed bij mij gaat het dus wel :okdan:
Macbook >Powercore FW > Yamaha 01x...
Maar zodra ik de liquidmix erbij prik.. is t over met de pret..
Maar goed liquidmix eist veel meer van je FW dan de powercore FW..

Dus mijn alternatief wordt dus..
Want dat ompluggen is nu ook niet wat..
Macbookpro met express kaart 2x FW.. dit zou makkelijk gaan..
Alleen heb je dan 3 kabels nodig van 800>400..
En als ik dan toch bezig ben ga ik dus voor de x8..
Erg fijn spul dat tc electronics.. :halleluja

heb je al geprobeer het aantal instances van de liquidmix terug te schroeven?
al is het maar een tijdelijke oplossing

je hebt 3 kabels nodig voor FW800 naar 400?
dat is vragen om problemen

Das een goeie van de liquidmix!!
Zal t is proberen... als dat dan werkt lach ik me dood... met alles op een poort..!!

Tja daar ontkom je dus niet aan anno 2009..
Alles is FW 800 geworden (apple standaard) zie de nieuwe computers..
En kabels van FW 800 naar 400 is niet gek hoor... er veranderd weinig!!
het verschil zit hem in de snelheid... mischien ook wel in de voeding.. dat weet ik niet zeker..
FW 800 poort kan beide types FW aan..
Tja.. is alleen weer jammer dat de rest nog niet overstapt naar 800.. want dan had je dit gezeur dus niet... en had je nog wel ff door kunnen prikken.. lol!!

Grtz

Back