2 synths herleiden naar 1

Foetus

Ouwe rot
Een tijd geleden dacht ik er aan om mijn (te weinig gebruikte) combo v Virus Indigo II + RS7000 te herleiden naar een Spectralis. De grote reden zou zijn: plaatsbesparing, ten andere heb ik de spectralis reeds aan het werk gezien en ik moet zeggen: leuke bak met echt wel vette geluiden en toepassingen.

De grote reden waarom ik de virus niet zou wegdoen is de grote mogelijkheid aan sounds en afgeleiden ervan (vette bass/leads tot sferische pads en moods, de virus kan het wel allemaal), de vraag blijft bij mij nog altijd of de spectralis-synth engine dezelfde capaciteit heeft, ik veronderstel van niet.

De virus en rs7000 staan hier nu toch al een tijdje ongebruikt, khou me toch liever bezig met de xbase + fr777...

iemand die zijn mening hierover kwijt wil?

Ik vond die monosynth in de speck ook niet verkeerd.....
Volgens mij was dat ding ook nog best wel ver te proggen maar wel met menu's.....

en dan heb je nog die andere synth in de speck, mss kan iemand ander daar wat oververtellen???

Een Virus is toch wel een heel fijn werkpaardje, zou je die nu wel wegdoen? Kun je hem niet eventueel vervangen door een rackmodel om ruimte te sparen?

plaatsgebrek is meestal een gebrek aan goede ruimtelijke ordening,

zo heb ik al jaren plaatsgebrek, maar blijft er maar gear bijkomen.

let op met de spectralis, ik ben er wat bang van.

als je je liever bezighoudt met xbase en fr777, doe je dát toch gewoon?!
als je spullen niet gebruikt, ga je ze toch niet houden omdat ze op papier zoveel te bieden hebben?

bwa ruimtelijke ordening...

de virus en rs7000 nemen samen een 1/2m², de spectralis 1/6m²...

gear komt er sowieso niet meer bij, alleen wissels (zoals deze mss). Ik heb geen geld om nog gear te kopen, kzou niet eens weten wat (fx wel nog maar geen sources) en plaats zeker niet. Trouwens, na de zomer begin met een zware avondopleiding die vr heel wat veranderingen zal zorgen, dus zou ik mss ook wel aan afbouwen durven denken...

de spectralis deed mij ook wat schrik aan, maar ik heb hem nu al eens gezien, gehoord en gevoeld, tziet en klinkt gewoon heel erg vet ...

Leo: true, maar sommige dingen gebruik je gewoon liever, de virus gebruik ik ook, alleen veel minder vr de moment, en houden vr de 'op papier' reden doe ik niet, zowel rs als virus vind ik fantastisch maar soms moet je dingen tegen mekaar afwegen, vind ik toch

ik bedoel vooral dat veel gear te stapelen/racken valt.

zo heb ik al in studio's geweest waar 5 synths boven elkaar aan de muur hangen ;)

is just, maja, bij mij is da ni aan de orde, ke ni eens zoveel synths, laat staan dak der zoveel nodig heb, echt wak nu heb is echt genoeg. Kprefereer om er 2 te ruilen vr eentje dan eentje bij te kopen

Mijn motto is altijd 'als er stof op komt dan gaat het in de verkoop'.
Easy zat.

Back