Patat Met
TB or not TB
Hier zie je waar R59 en de slide uit zit.
De ingang zit aan de andere kant van weerstand R59
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hier zie je waar R59 en de slide uit zit.
![]()
Echt niemand een idee waarom mijn slide in niet werkt?
Een TB is toch niet helemaal hetzelfde zonder slides.
groetje,
Maarten
De slide werkt nog wel met de interne sequencer?
De slide in kan alleen werken als de interne sequencer loopt. Niet met cv-gate in.
Reden hiervoor is het feit dat de DAC van de 303 bij slides een ongebufferd R-2R netwerk is en de laad-ontlaadweerstand gezien door c35 (het laden/ontladen hiervan is de slide) varieert met de input van deze DAC. Vandaar de constante slide tijd. Bij geen slide buffert IC 11b de output van het DAC en is de laad-ontlaadweerstand bijna 0.
De CV-out's van andere toestellen zijn altijd gebufferd en dus werkt de slide niet.
De slide in kan alleen werken als de interne sequencer loopt. Niet met cv-gate in.
Reden hiervoor is het feit dat de DAC van de 303 bij slides een ongebufferd R-2R netwerk is en de laad-ontlaadweerstand gezien door c35 (het laden/ontladen hiervan is de slide) varieert met de input van deze DAC. Vandaar de constante slide tijd. Bij geen slide buffert IC 11b de output van het DAC en is de laad-ontlaadweerstand bijna 0.
De CV-out's van andere toestellen zijn altijd gebufferd en dus werkt de slide niet.
The 5 pin connector labelled '303 CPU' has two wires that intercept the GATE control signal, two wires that intercept the ACCENT control signal, and one wire to drive the SLIDE circuit (the SLIDE signal from the CPU is on the 16 pin header, so does not need an input wire).
strange ,ik heb een slide in op men kenton gemodde TB
He HEXAGON,
Hoe heb je hem met die mod moeten maken?
Ook met een bat 85 diode?
groetje,
Maarten
geen idee
de mod zat er al in,heb em al is opengemaakt lijkt simpel
ik kan vanavond wel is chekken en een pic posten indien gewenst.
Ik heb weer wat gelezen en de foto die ik geplaatst heb waar slide out staat is de slide in van de 303 zelf. De slide out is dus waar de slide uitgang van de midi prosessor aan moet. Dat is dus hetzelfde als de Acidlab mod.
Quote van de site waar ik de foto van heb:
Het feit dat er vele mods zijn (die wel werken) voor slide in, betekend dat Dnaab136 niet helemaal gelijk heeft.
heb zo het gevoel dat er hier een paar fabeltjes zullen sneuvelen de komende...
Maar onbeveiligde verbindingen tussen cmos ic's en de buitenwereld is gekkenwerk.
Mods met slide in kunnen ofwel enkel slides triggeren op de interne sequencer of in het beste geval een portamento doen.
heb zo het gevoel dat er hier een paar fabeltjes zullen sneuvelen de komende...
daar ben ik zelf ook goed inEn 303's

Met een interne midi kit werkt dit zeker, dit omdat die ook het R-2R netwerk gebruiken. Ook heb je daarmee het gevaar om boven de voeding of onder de massa te komen niet omdat dezelfde interne voeding gebruikt wordt.
Maar onbeveiligde verbindingen tussen cmos ic's en de buitenwereld is gekkenwerk.
Mods met slide in kunnen ofwel enkel slides triggeren op de interne sequencer of in het beste geval een portamento doen.
Kan je deze twee punten iets specifieker uitleggen?
Hoe kan ik de 303 beter beveiligen? En hoe kan ik volgens jouw slides op de interne sequencer triggerren?
Ik betwijvel dat de 303 snel zal doodgaan door deze mods.
Er zijn toch al heel wat mensen met de AcidLab mods in hun 303´s die al heel wat jaren goed functioneren.
Groetje,
Maarten