Cubase SX3 Audiophile 2496 clockrate probleem (?)

AerospaceProjec

Nieuwkomer
Ik heb een Audiophile 2496 en sinds vandaag Cubase SX3. Ik moet wat WAV's die ik uit FL Studio heb geexporteerd netjes mixen en dat wil ik graag in Cubase doen. Maarrrr..

Cubase speelt mijn WAV bestanden niet goed af. Ze klinken langzamer. Nu denk ik dat het een clockrate/frequency probleem is, maar zowel de audiophile als cubase staan op 44.1 khz.

Iemand hier een idee waar ik naar moet zoeken? Ik heb niet genoeg kennis in huis om het probleem goed te kunnen pinpointen, dus wellicht dat ik volledig in de verkeerde hoek zit te denken.

met wat voor samplerate heb je die .wav files geexporteerd vanuit fruityloops..?
Misschien heb je ze als 48kHz bestanden geexporteerd. Als je ze dan in Cubase inlaad terwijl die op 44.1 draait, dan speelt ie ze langzamer af, tenzij je ze converteerd naar 44.1 voor het inladen (cubase vraagt dit automatisch als je bestanden inlaad, die niet dezelfde samplerate etc. hebben als het project waar je mee bezig bent..)

ik heb ze gewoon in 44khz 16 bit integer geexporteerd.
als ik ze als 24bits wav exporteer doen ze het gewoon goed in cubase. ga dat dus maar doen vanaf nu.

tnx iig.

Back