Controller voor VSTi's?

Nieekk

beatssssssssss
Nu ik bezig ben met het automaten van VSTi's in Cubase, kom ik erachter dat het niet handig is om bijvoorbeeld de cutoff te regelen met de muis tijdens het opnemen. Ik ben nu dus op zoek naar een hardware controller waarmee ik gemakkelijk aan knopjes kan draaien om mijn vsti's mee te bedienen. Dat wil dus zeggen dat ik de release, cutoff, filters, modulation, enzo gewoon met knopjes wil bedienen ipv met de muis.

Weet iemand een stukje hardware wat hier geschikt voor is? Deze ben ik zelf al tegengekomen: http://feedback.nl/?b=BBCR2000&a=168 Kan ik hiermee wat ik bedoel? Zitten op die controller vaste knopjes voor bepaalde functies? Of zit er software bij zodat ik kan instellen welke knopjes welke functie kan bedienen?

Alvast bedankt !

Perfecte bak voor wat jij wil, had er zelf ook ooit 1 en vind t nog steeds zonde dat ik er ooit op ben gaan staan :bekdicht:

Edit: Je kan ieder knopje toewijzen via cubase, hoe dit precies werkt weet ik niet, werkte met Reason toendertijd.

Dat zijn lekker veel knopjes. En een goede prijs kwaliteit verhouding.
Maar je kan ook een midi-klavier met draaiknoppen (bijv. een Xboard) kopen als je nog geen klavier hebt.

Bij de meeste DAW's link je een functie naar een knop, en moet je dus alles handmatig instellen, dit gaat vrij gemakkelijk .
(of je moet een template kunnen gebruiken dan zou het kunnen dat hij bepaalde functies automatisch insteld).

Perfecte bak voor wat jij wil, had er zelf ook ooit 1 en vind t nog steeds zonde dat ik er ooit op ben gaan staan :bekdicht:

Edit: Je kan ieder knopje toewijzen via cubase, hoe dit precies werkt weet ik niet, werkte met Reason toendertijd.

Ok, mooi! En gaat dit toewijzen via software, of kan dit in Cubase zelf?

Ik heb al een midi keyboard, dus ik zoek echt een bakkie met alleen maar (draai)knoppies.

Ik denk, let op ik denk, dat dat gewoon viacubase gaat, je zal die BCR moeten instellen als midicontroller en daarna is het gewoon aanwijzen met die hap :)

Ok, mooi! En gaat dit toewijzen via software, of kan dit in Cubase zelf?

Ik heb al een midi keyboard, dus ik zoek echt een bakkie met alleen maar (draai)knoppies.

1) In Cubase zelf.

2) Voor synths aansturen moet je deze hebben.
(Voor mixen is bv de BCF beter).

Check de Cubase manual op "Generic Remote". De BCR is zeker aan te raden, ik heb er 2!

Back