TR-909 OS versie controleren

cowbell

Stamgast
Weet iemand de toets combinatie om de OS versie van de tr-909 te controleren?
Track1 ingedrukt houden en aanzetten heb ik ergens gelezen.
Dan knippert bij mij het ledje van step 1 (zou versie 1 betekenen) maar als ik 'm gewoon aanzet knippert step 1 ook, dus ik twijfel of ik het goed doe.

klopt je hebt dus versie 1, om er een versie 2 van te maken moet je de processor chip vervangen op het stepboard, de data zit namelijk in de processor verwerkt, het is geen leuke klus om hem te vervangen als eerste moet je zo´n chip kunnen bemachtigen en dan is het de chip vervangen 64 pinnen los en dan vast solderen die om en om met verschillende lengtes naast elkaar zitten. vraag je zelf af is het de moeite waard, ik weet niet precies meer wat de verbeteringen zijn maar 1 daar van is de sync die bij versie 1 minder stabiel loopt en bij versie 2 beter is maar ook dan zal je nog elders het 1 en ander moeten vervangen op het output board.

teveel 1tjes en 2tjes :S .. maar wel intresant

@matrixxx, je hebt het over versie 1 en 2, maar versie 4 is toch degene die het midi sync probleem oplost?

Voor zover ik begrepen heb, ook uit bestaande threads in dit forum, bestaan er 2 OS versies. De eerste versie heeft een vrij gore bug die je patroondata in je geheugen blijvend corrupt kan maken maar de 2e versie die dit probleem verhelpt heeft zelf weer een bug met de DIN-Sync. 2 versies, 2 bugs, erg onjapans, dus het is inderdaad afwegen of upgraden (c.q. solderen) zin heeft. Overigens had Senso een tijd geleden de chips met de laatste versie.

Dat van corrupt geheugen is nieuw voor mij.
Wat ik tot nu toe gelezen heb gaat over versie 1 (met het MIDI sync probleem) en versie 4 die dat oplost.
Versie 4 was inderdaad voorheen te koop bij Senso: "Eprom V.4 Software Fixes synchronisation problems"

ahha SENSOOOOOOO !!!!!! .. :erm:
linkje ??

thnx ,is effen gooeed rond kijken :biertje:

Back