[Roland] MC-202 memory mods

als de 202 2000 steps kan onthouden, dan zit je wel goed,(las ik even snel in de serviceman).2000 steps passen namelijk nooit in 256 bytes ram, dus moeten wel in de 4164 dram zitten.( hoewel een simpele rekensom mij leert dat er daar wel 8000 inpassen, als ik van 8bit conversie uitga dan.)
dus nu op zoek naar een seriele 1 Mbit cmos ram, of cmos dram met powersaving .
als ik iets vind dan geef ik een gil.
TIP, check de chippies op de 32 en 64Mbyte sims uit een oudere computer, daar konden ze nog wel eens opzitten, in dat geval heb je meteen een heleboel geheugen.
cheers,
jeroen

ff deze ouwe weer omhoog schoppen! :D

Een cpu mod lijkt me iets leuker

Ik was overlaatst op IRC aan het praten met de maker van de 303 cpu replacement (socialentropy.com) die o.m. ook bezig is aan een cpu voor de 606.
Hij heeft zelf een 202 maar zag het niet meteen zitten omdat de 202 SMD is en dus vrij moeilijk zou zijn om een nieuwe erin te plaatsen.

Niettemin zou een MC-202 crossover met de 303 sequencer de ideale machine zijn (en het zou imho ineens meer waard zijn dan een 303)

Niettemin zou een MC-202 crossover met de 303 sequencer de ideale machine zijn (en het zou imho ineens meer waard zijn dan een 303)
+1 :okdan:

De MC-202 vind ik zelf veel leuker dan een SH101.....
Ze noemen de MC-202 wel eens de poor man' TB....
Een MC-202 icm de Acidlab.de Autobot is volgens mij een killer acid combo :okdan:

@J.Baars: als je de 202 uitzet ben je automatisch de sequence kwijt :(

Waarom niet een midi to cv/gate (met cv/gate mod)? Ik snap de voordelen van aansturen m.b.v. een stepsequencer (of midisequencer/software + midi to cv). De voordelen van de interne sequencer van een 202 of 303 kan ik niet bedenken...

Waarom niet een midi to cv/gate (met cv/gate mod)? Ik snap de voordelen van aansturen m.b.v. een stepsequencer (of midisequencer/software + midi to cv). De voordelen van de interne sequencer van een 202 of 303 kan ik niet bedenken...
nee joh....
een 202 met 303 sequencer (Autobot) dat willen we :okdan:
althans ik dan ;)

interne sequencer bij zo'n toestellen werkt sneller (eens je het gewoon bent) en leent zich ook meer tot de functies van het apparaat
niets lastiger vind ik dan accents en slides in een DAW tekenen, en het inspireert mij dan ook 0,0 in vgl met interne seq.

Wat Patat Met daar bedoelt in post nummer 8. Bedoelt hij 202Hack? Want linkje werkt niet meer.

wat ik denk dat kneelz bedoelt is dat je bijvoorbeeld een mc-500 100,000 note (35 euro) neemt en daar een midi to cv adapter (roland type gemiddeld +/-54 euro) aanhangt en dan heb je 8 tracks instance voor c/v gate . dat zou ik, denk ik zo doen.

geen id, maar voor je gaat prullen in de 202, let aub op met de originele geheugen chips, zijn ZEER gevoelig voor statische elektriciteit en niet makkelijk te vinden

Ik ben bang dat dit niet mogelijk is, aangezien er geen mogelijkheid is om sequences te kiezen. Je hebt alleen sequence 1 en 2 en meer niet.

Maar wie weet.....

er was wel geloofk een easy manier om data sequencing [wat wel erg belangrijk is eiglijk ] op te slaan .. op mp3 player via audio outs
:engel::engel:

Wat ik eeuwig zonde vind is dat je niet live 1 en 2 kunt swappen zodat je een soort van couplet / refrein structuur kunt doen.

Dat is idd erg jammer. Ik heb dat in het verleden wel opgelost door sequence 2 een andere synth aan te sturen voor refrein oid, maar ja, dat is natuurlijk geen 'echte' oplossing

Ik had gehoopt dat het zou lukken via de switch van mijn CV/Gate direct mod en het uitlussen van de uitgang van 2 naar de CV/Gate in, maar je hoort dan twee sequences door elkaar bij de external direct setting. Misschien had ik dat met de kennis van nu anders kunnen laten uitvoeren, dat de sequencer CV/Gate compleet uitgeschakeld wordt als ik direct in gebruik maar of dat dat mogelijk is weet ik ook niet.

Back