Onmisbare tools/gadgets/accesoires die jij gebruikt in de studio

daan79

Akai Force gebruiker, wil meer modular
Naar aanleiding van een "discussie" met Shortwave in de PC en geluidskaartendraad II https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=85401&page=16 ontstond mijn idee voor deze draad.

In vele draadjes staan gebruikelijke en voor de handliggende onderwerpen centraal, zoals gear (hard/software) en setup's. MAAR....

Wat zijn nou voor jou die onmisbare tools/gadgets/accesoires die het leven voor jou in jouw studio nou echt makkelijker maken? Zoals Shortwave's maglite voor patching in the dark...

8) mijn bureaustoel op wieletjes

maar toch is dit draadje eigenlijk vervuiling van sf.
just hit the record button...

Een airco/luchtkoeler om de temperatuur dragelijk te houden.
Als die electronica genereerd een flinke hoeveelheid warmte, 's winters scheelt het in de stook kosten maar 's zomers is het niet uit te houden

Biertje, oid :)

Klinkt gek maar ik heb zon haak aan me deur, hangen al mn kabels aan. (alle 3 ;) )

De bekende, de onmisbare...

duster3.jpg

Swiffer Duster.

Please note: after use, don't forget to hit that damn record button!

MS16buttons_w.jpg

:D

De bekende, de onmisbare...

duster3.jpg

Swiffer Duster.
...

:erm: Zal wel allemaal overdreven zijn, maar heb zelf altijd een beetje schrik voor die swiffers: zullen in bepaalde mate toch wel statisch geladen zijn om het vuil 'aan te trekken'? Enne..statisch geladen dingen en computers / gear; ben er een beetje huiverig voor..
Maar zoals ik al zei: zal allemaal wel overdreven zijn.. :o:

och, ik zou ´m niet op een moederbord rondlaten gaan, maar voor de rest... alles zit verder toch in een pastic-metalen frame oid?

Ik denk dat ik persoonlijk soms meer statische lading bij mij draag dan zo'n zwiffertje. Maar zo'n swiffertje moet je zowiezo niet nemen want die zijn niet goed voor het mileu.

Dus wat kan ik nog meer niet missen:
mijn afstofkwast +kleine stofzuiger

en lucht uit een spuitbus, werkt erg goed voor lastig bereikbare plekken! (verkrijgbaar bij onderdelenhuizen enzo)

Voor mij echt onmisbaar, mijn UPS, want zo'n als maar neerstortende NordLead vind ik maar niks! :D

@Batteraaf: daar is tegenwoordig een beter oplossing voor
Klittenband tie-raps.
Deze zijn veel makkelijker los te halen.

Ik ben ze in ieder geval tegengekomen bij Saturn maar ik geloof dat ze bij feedback ook verkrijgbaar zijn.

Audiokabels van MusicStore zijn standaard voorzien van zo'n klittenband tie-rap, erg handig inderdaad.

Thomann.de heeft ze ook. Voor de echt vaste opstellingen vind ik die plastic bindertjes voor 1-malig gebruik wel handiger, omdat ze ook echt niet los gaan en ze een stuk goedkoper zijn. Ik gebruik ook wel 'ns gaffa/Nichiban-tape voor hetzelfde doel. Vroeger heb ik nog wel 'ns duck- of schilderstape gebruikt, maar dat laat een rotzooi achter...

Mijn ervaring is dat je ook in een "vaste opstelling" wel eens dingen wil veranderen.
En dan is het erg vervelend om al die bindertjes los te maken om 1 kabel erbij te doen.

Back