Onmisbare tools/gadgets/accesoires die jij gebruikt in de studio

Zweer verlichting? :D Dat klinkt heel pijnlijk en heel smerig tegelijkertijd :D :D

Zat nog te twijfelen s of z, :stupid

Voor de Sweer in m`n studio van die zoutsteen lampen, doet het erg goed.

pict0314.jpg

Mijn ervaring is dat je ook in een "vaste opstelling" wel eens dingen wil veranderen.
En dan is het erg vervelend om al die bindertjes los te maken om 1 kabel erbij te doen.

True, maar ik bind er eigenlijk zelden hele snakes mee: meestal gaat het om een stereo-pair van het 1 en ander of rol ik een te lange kabel op in een lus en zet ik de lus vast.

Screamer Radio, een geweldige internetradioplayer met tientallen (elektronische) zender voor als de inspiratie er even niet is. Inclusief record-functie, om als er wat leuks langs komt meteen een MP3'tje te maken.

Een airco/luchtkoeler om de temperatuur dragelijk te houden.
Als die electronica genereerd een flinke hoeveelheid warmte, 's winters scheelt het in de stook kosten maar 's zomers is het niet uit te houden

:) Jij zit ook op zolder? Ben ook al aan het kijken voor een kleine airco.

Mijn ervaring is dat je ook in een "vaste opstelling" wel eens dingen wil veranderen.
En dan is het erg vervelend om al die bindertjes los te maken om 1 kabel erbij te doen.

JA! reeeeeeteirritant

Mezelf.

Mijn elastiekjes

Mijn elastiekjes

Owja, ik heb nog een goede.
Ik bind altijd al mijn kabels weg met elastiekjes.
Voor als ze vervoerd moeten worden of opgeborgen.

Ik heb ooit 3 jaar geleden, 1 keer een doos met 2500elastiekjes gehaald
voor 4euro ofzo en die is nog niet op. :)
Maar heb nu wel altijd al mijn kabels netjes opgerold.

Attachments

• Elastiekje1.jpg
    Elastiekje1.jpg
    280,6 KB · Bekeken: 79
  • Elastiekje2.jpg
    Elastiekje2.jpg
    222,6 KB · Bekeken: 86
  • Elastiekje3.jpg
    Elastiekje3.jpg
    410,1 KB · Bekeken: 91
Op zich wel slim, enig probleem met elastiekjes: na een jaar of wat beginnen ze op een akelige manier te desintegreren. Alsof ze smelten in ultra-slow motion. Zeker onderin zo'n kist als op de foto. En dan wordt het kleverig en plakt het aan alles vast....

:duivels:

Ik bewaar altijd die zwarte bind-dingetjes die om elk nieuw snoertje of kabel zit, en daarna idd zo'n gezellige plastic box van de HEMA waar alles in gaat.

Op zich wel slim, enig probleem met elastiekjes: na een jaar of wat beginnen ze op een akelige manier te desintegreren. Alsof ze smelten in ultra-slow motion. Zeker onderin zo'n kist als op de foto. En dan wordt het kleverig en plakt het aan alles vast....

Inderdaad van die smerige rubber plakzooi wordt het dan.

onmisbaar: monitors :) zonder ze = geen geluid

tenzij headphones -.-'

Kweet het niet hoor, maar zoals ik al aangaf doe ik dit al jaren
met 1 en dezelfde doos. En er plakt helemaal niks hierzo.
Misschien als je alles buiten laat liggen ja.

En bij mij gaan ze dan nog niet eens plakken maar drogen ze juist uit.

Naja, het was maar een tip

Mijn Opcode Studio5 waar ik alles via midi mee regel, program changes voor 8 apparaten, volumes, evt. transponeringen etc.etc.
Verder de Anatek SMP-16, midi- en audiopatchbay, het ene moment suurt hij effect a naar synth b, het andere effect a naar synth a en ga zo maar door. Toen ik ze niet had moest ik vaak veel program changes etc. doorgeven en nu is alles in één druk op de voetschakelaar waar ik zijn wil.
Live inmiddels onmisbaar geworden, je kunt namelijk alle volumes op de mixer gelijk laten staan en per prog.change je inidividuele volumes regelen.

Ik gebruik ook wel 'ns gaffa/Nichiban-tape voor hetzelfde doel. Vroeger heb ik nog wel 'ns duck- of schilderstape gebruikt, maar dat laat een rotzooi achter...

gaffa/Nichiban uiteindelijk ook, wordt lekker hard en poederig 8~

Owja, ik heb nog een goede.
Ik bind altijd al mijn kabels weg met elastiekjes.
Voor als ze vervoerd moeten worden of opgeborgen.

Ik heb ooit 3 jaar geleden, 1 keer een doos met 2500elastiekjes gehaald
voor 4euro ofzo en die is nog niet op. :)
Maar heb nu wel altijd al mijn kabels netjes opgerold.[/QUOTE
simple maar o zo,n goede tip ....

i like them tippies....

9580.jpg

Back