[Track] Ook een DnB Probeersel

Prowler

Stamgast
Hoi,

Ik heb vanmorgen dan ook maar voor de eerste keer een DnB achtig iets gemaakt.
Na een PB-tje van C-Code te hebben gehad, ben ik ook maar aan de slag gegaan.
Je kunt hem hier beluisteren:

Triple Six - DnB Project

Brand maar los met uw feedback :dj:

Grtx,
Martijn

goed begin

goed begin

Goed begin intoDNB drums iets meer aandacht geven (wat rollender) Komt helemaal goed !!! suc6

In het begin is-ie nog lekker duister, maar dat duistere is er voor mij af op het moment dat je basslijn een octaaf hoger gooit. Verder vind ik die lead die erbij komt op 1:00 errug vet.

En wat DJ_lecz zegt is waar, die beat mag wel meer aandacht krijgen. Probeer en extra layer van een sampletje of eigen drumcomputer eroverheen te gooien. Een goeie shaker op alle 16e zal de truc wel doen denk ik.
Ook die basskick is nog een beetje te duidelijk/distorted hoe zeg je dat... misschien een cutoff over die kick ofzo.

Maar leuk ideetje! Ben zelf ook met een Dnb bezig. :dj:

Ja dit is voor mij ook de 1ste keer dat ik deze stijl maak.
Ik maak altijd Hardcore, maar dit is ook wel cool.
Beetje stoeien met die percussie enzo :P

Origineel geplaatst door Triple Six
Ja dit is voor mij ook de 1ste keer dat ik deze stijl maak.
Ik maak altijd Hardcore, maar dit is ook wel cool.
Beetje stoeien met die percussie enzo :P

hmm ideeen zijn koel, geluiden ook alleen die gefilterde lead in het tweede deel zeg maar klinkt een beetje verweg moet je wat naar voren halen, verder zou ik de boel wat versieren met wat geluidjes enzo zodat het wat voller klinkt allemaal

maar top!

Sorry, ik vindt de track niet goed. Op het begin heb ik nog hoop dat het een leuk nummer wordt, maar biij 1.11 komt dat geluid wat ik echt niet cool vindt.

p.s. Sander02 noem je dit duister? Heb je zeker weinig D&B gehoord?

ja maar is ook pas zijn 1e d&b track, vind dat die het juist heel goed heeft inelkaar zitten voor een 1e track!
oke kan altijd anders en beter, maar best geode basis voor een 1e track vind ik

en idd de melo lijkt te ver naar achteren, maar dat geeft juist wel een aparte sfeertje vind ik.
z1 toch ?

Ik ben er al een stuk verder mee, het is ook maar gewoon om te proberen.
Vanmiddag zal ik ff de nieuwe (betere) versie uploaden.
Endonyx >> Jep, das de Korg Z1 :halleluja

voor het eerste begin is dit heel goed.

ben er zelf ook mee bezig.

breaks rollend krijgen is best moeilijk is mij ook nog neit gelukt.

maar keep on going

D&B? Ik vind het meer klinken als big-beat. Maar effe buiten de hokjesgeest.. Ik vind de beats een beetje mja eh simpel klinken, waardoor de track niet de feel krijgt die je graag wilt met een d&b track.. Maar, keep it up.

Arv

idd, maar das ook het moeilijkste van drummendebassen denk ik ...het zo rollend krijgen :D

Origineel geplaatst door sander
Sorry, ik vindt de track niet goed. Op het begin heb ik nog hoop dat het een leuk nummer wordt, maar biij 1.11 komt dat geluid wat ik echt niet cool vindt.

p.s. Sander02 noem je dit duister? Heb je zeker weinig D&B gehoord?

Ben bang dat ik deze mening deel, het begint veelbelovend,
het lijkt alleen of het nummer niet echt los wil komen.

Even doorsleutelen, ik geloof dat de insteek goed is......

Michael.

Nieuwe versie !

Nieuwe versie !

Ik heb een nieuwe versie geupload, deze is met meer geluiden enzo :)
Het is zekers niet makkelijk, vooral als het de eerste keer is dat je D&B maakt.

Maarja, misschien is deze beter.

klinkt lekker voor je eerste d&b track..
besteed wel wat meer aan de beat zoals anderen al zeggen, ook mis ik een vage sfeer erin.

mar verder klinkt t wel!

er staat toch ook nergens dat dit vaag moest zijn, ?!?!?!

ja deze versie is al beter!

alleen de kick vind ik niet gaaf en de crash zeker niet verder best gaaf beszig met de track!
het lijkt alleen dat je steeds iets te snel wil op en afbouwen het geheel veranderd te snel voor mijn gevoel probeer de dingen iets langer uit te laten lopen maar verder niet veel meer te zeggen toppie

k vind hem ni goed.

k vind het weinig samenhang hebben, veel te mainstream gericht & een totaal foute kickdrum.
Muziek komt uit het hart, niet uit je hoofd.

...dit is mijn visie

zolang je je maar amuseert
gr.Jzz

Back