Nodig: 1x4 midi thru + midi interfaceke. Voor midisport 4x4 gaan of een ander bakkie?

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Nodig: 1x4 midi thru + midi interfaceke. Voor midisport 4x4 gaan of een ander bakkie?

Bonjour!

Ik zoek een kistje die van 1 midi signaal der 4 (of meer) kan maken voor het gelijktijdig syncen van sequencers, en ook als midi interface kan dienen zodat ik mijn laptop (die al genoeg midi interfaces heeft) kan midi syncen aan mijn pc (die nog geen midi interface heeft).

Zou ik hiervoor besteen midisport 4x4 kopen of iets anders?
Dit bakje kan toch wel als een 1x4 midi thru kist werken neem ik aan?
(want ik zie op fotos nergens een thru knopje ofzo)

Bedankt en groeten!

EDIT: midisport kan in thru niet 1 in naar 4 outs sturen, moet dus voor iets anders gaan

Laatst gewijzigd:
je zou een midi-interface met patchbay mogelijkheden kunnen overwegen. Bijvoorbeeld een AMT-8

Ik weet t niet zeker maar volgens mij verkoopt RockSteadyBeat er 1... je kan em altijd pmen om te kijken hoe of wat :)

Edit: een AMT 8 dus

je zou een midi-interface met patchbay mogelijkheden kunnen overwegen. Bijvoorbeeld een AMT-8

Ja had ik ook net al naar zitten kijken. Maar gezien daar geen support meer op is en al wat ouder is heb ik mijn twijfels... tenzij ik nut heb aan de andere features die erop zitten. En ik heb 'm niet direct voor hardware synths ofzo nodig. Misschien wel interessant om meerdere soorten van synchronizatie te combineren ofzo?

EDIT: Of misschien om de MTC strakker te laten lopen ofzoiets?

Want ik wil namelijk op regelmatige basis groepen abletonners met groepen cubase'ers (en evt. andere sequencers) verbinden. Daarvoor lijkt me MTC + midi bekabeling tot nu toe trouwens het handigst. (verbeter me aub als ik mis zit met mijne keuze :o:)

En voor hetzelfde geld als die AMT-8 heb ik eentje gevonden die handig is om mee te nemen, en die dus 1x4 thru kan en ook als midi interface werkt:
Tapco Link midi 4x4

midi splitter:okdan:

Is dat hetzelfde als een midi thru box?

Ik weet t niet zeker maar volgens mij verkoopt RockSteadyBeat er 1... je kan em altijd pmen om te kijken hoe of wat :)

Edit: een AMT 8 dus

Bedankt voor de tip! En de andere reacties uiteraard ook!

Groeten

Laatst gewijzigd:
ik ben grote fan van unitor/amt-8

heb je meteen vele mogelijkheden, en dat werkt lekker.
systeem is ook volledig uitbreidbaar, je kan er zo 8 koppelen..
ik ben aan mn derde toe maar heb zo weinig centjes momenteel :'(

Back