Samplen op de pc

renepela

Ouwe rot
Wellicht al een eerder gestelde vraag, maar ik heb wat moeite de zoekfunctie hier juist te bedienen.

Ik ben de trotse eigenaar van Kontakt 3. Prima stukje software, maar er ontbreekt 1 belangrijk ding. Je kunt er geen samples mee maken. Alleen inlezen en bewerken.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik dit tekort kan aanvullen. Bestaat er een stuk software waarmee ik uitgebreide recording functies heb en waarbij ik het resultaat meteen kan gebruiken in kontakt zonder veel extra stappen of conversies. Kontakt was al aardig prijzig, dus liefst zoek ik nu iets wat als het even kan niet te duur is. Gratis is natuurlijk nog beter.
Het gaat dus puur om handig recorden. Editten doe ik natuurlijk wel in Kontakt.

Er zijn heel veel gratis soundeditors die ook opnemen te vinden. Je kan met windows standaard al opnemen. Geluidsrecorder/waverecorder.
Te vinden onder XP via: start>programma's>bureau accessoires>entertainment>geluidsrecorder
Zorg ervoor dat die geluidsrecorder de line in gebruikt van je geluidskaart, maar dat lijkt mij standaard info ;)

Als je goeie goedkope software wil aanschaffen raad ik Sound Forge audio studio 9 aan. Daar kan je alles mee wat je nodig hebt denk ik. Zoals EQ, compressie, fades maken en effecten.
http://www.sonycreativesoftware.com/audiostudio
Kost 49,99 volgens het feedback krantje.

Vergelijking met de grotere versie:
http://www.sonycreativesoftware.com/audiostudio/compare

Laatst gewijzigd:
Uhm...je kunt toch gewoon met je sequencer opnemen ?

Het antwoord is al gegeven... Maar is het niet raar dat een krachtige (standalone) softsampler als Kontakt (en andere softsamplers ook btw) juist NIET datgene kan wat een sampler een sampler maakt, namelijk geluid opnemen??

Dat even tussendoor...

Maar is het niet raar dat een krachtige (standalone) softsampler als Kontakt (en andere softsamplers ook btw) juist NIET datgene kan wat een sampler een sampler maakt, namelijk geluid opnemen??

Ja en nee. Mensen die Kontakt hebben en zelf zooi willen maken hebben over het algemeen ook echt wel de centen voor een wave-editor.

Geef mij liever Sound Forge of Wavelab dan een of ander NI ding met een hele eigen layout en allerhande nieuwe sneltoetsen; ik heb liever datgene waar ik vertrouwd mee ben (Sound Forge, al vanaf versie 4.5) en wat de klus goed doet.

w00rd _o_ boeksie. Daarom raad ik Sound Forge audio studio 9 aan.

Kost ook niks, kan alles wat je nodig hebt van de volledige versie (wave-editors zijn toch nog behoorlijk aan de prijs, zo).

Bedankt voor alle tips zover. Ik vind het persoonlijk toch wel raar dat het niet gewoon met kontakt kan. Nu moet je toch nog met een ander programma samplen en dat dan weer importeren in Kontakt.
Ik ga een aantal van de gegeven suggesties eens uitproberen.
Ik zoek in ieder geval iets wat wat geavanceerder is dan de standaard tools van Windows. Ik zoek wel functies als triggering, normalising etc.
Ben ook wel benieuwd naar die samplerrobot.

Zoals ik die samplerrobot zie heeft hij teveel functies voor een beginnende samplist, maar dat is slechts mijn bescheiden idee na het zien van de specs en screenshots. Heb je al op die website gekeken van sony ?

Back