maximum uit set-upje halen

arns

Nieuwkomer
hi,

een paar vragen over welke mogelijkheden er zijn om een electribe, een audiophile usb, een labtop, monitors en een triggerfinger aan elkaar te hangen.

-kan ik sounds van de electribe naar mn labtop sturen in een prog en dan terug via mn geluidskaart naar mn monitors?

-hoe kan ik de triggerfinger hier erges tussenzetten voor nog meer controls? (noob)

gr

arns

hi,
-kan ik sounds van de electribe naar mn labtop sturen in een prog en dan terug via mn geluidskaart naar mn monitors?

Ja, dat kan. Daarvoor heb je wel een sequencing programma nodig. Die kun je kopen (bv. cubase, logic, sonar, ableton live), maar er zijn ook een aantal freeware programma's beschikbaar (bv. Reaper). Misschien zit er ook wat gebundeld bij je geluidskaart. Vaak leveren fabrikanten van geluidskaarten uitgeklede versies van software pakketten mee.

-hoe kan ik de triggerfinger hier erges tussenzetten voor nog meer controls? (noob)

De triggerfinger is een controller die je kunt gebruiken om bijv. een softsynth mee aan te sturen. De electribe (welke versie gaat het om?) Is al redelijk handson, dus je zou eens kunnen kijken of je een er een VST-instrument mee kunt aansturen (bv. een vst drummachine/ -sampler)

thx voor t antwoord.

tgaat over de drummodule versie 2 (de rode dus), en er is een lite versie van live gebundeld, maar tlukt me niet echt om de sound overal door te halen in de juiste volgorde in de soft :-)

gr

Back