Boss RE-20 "tegenvaller"

boele als je de repeatrate langer wil van le RE-20 moet je het toestel voeden met 3v dc,dan gaat de dsp tragere processen,werkt lekker 8~

Letop dat die niet te traag gaat ,anders val je mischien nog wel in slaap ,en je hersens gaan al traag genoeg vandaag blijkbaar :dubbel:

Ja ja ja... 't was niet best :D

Ik hoop dat ik iets heel erg over het hoofd zie...
:eureka: Het expressiepedaal.

Net de handleiding van het net gehaald. link

Op bladzijde 16 staat dat men 4 parameters met het expressie pedaal kan veranderen:

repeat rate
intensity
echo level
twist

Het expressiepedaal zou men kunnen vervangen door een zelfgemaakt doosje met een digitale potmeter dat dezelfde waarden uitstuurt als het expressiepedaal.
Dat is handiger dan een pedaal.

:eureka: Het expressiepedaal.

Net de handleiding van het net gehaald. link

Op bladzijde 16 staat dat men 4 parameters met het expressie pedaal kan veranderen:

repeat rate
intensity
echo level
twist

Het expressiepedaal zou men kunnen vervangen door een zelfgemaakt doosje met een digitale potmeter dat dezelfde waarden uitstuurt als het expressiepedaal.
Dat is handiger dan een pedaal.

Good thinking! Hoewel ik inmiddels wel gewend ben aan het handmatig inkloppen van het tempo. En ik moet zeggen, dat heeft OOK wel wat, om er dus net een paar ms naast te zitten :D

Evengoed zou ik zelf niet in staat zijn zo'n "doosje" te bouwen.

En ik moet zeggen, dat heeft OOK wel wat, om er dus net een paar ms naast te zitten :D
:okdan:
Evengoed zou ik zelf niet in staat zijn zo'n "doosje" te bouwen.

Een mogelijke oplossing:
Een tweedehands expressie pedaal kopen, electronica eruit halen en dat in een doosje bouwen.
De sf-leden die regelmatig posten in het zelfbouw subforum zouden je hierbij kunnen helpen.

Die 'digitale' potmeter is een lineaire potmeter.

de maximale delay tijd van een tape-delay zoals de RE-201 wordt natuurlijk bepaald door de lengte van de tape-loop.

ja, als je sound on sound als delay rekent.

de record en playback heads staan op een bepaalde afstand van elkaar, en samen met de tape snelheid bepaalt dat de delaytijd.

de maximale delay tijd van een tape-delay zoals de RE-201 wordt natuurlijk bepaald door de lengte van de tape-loop.

De maximale delaytijd bij een 201 wordt niet bepaald door de lengte van de tapeloop. Zie bovenstaande post van Elektrovolt: die wordt idd bepaald door de afstand tussen de koppen in combinatie met de snelheid van de motor.

Uitzondering is de sound on sound functie, maar die zit alleen op de RE301, RE501 en RE555.

Ik ook....Gebruik zelf de UAD 201 emulatie. Die klinkt erg lekker en zeer natuurgetrouw volgens de reviewers van de verschillende bekende magazines. Ben nu ook wel benieuwd naar de BOSS

Ik heb hem nu een tijdje en ben *bijzonder* gecharmeerd van het geluid. Het klinkt gewoon erg analoog, de vervorming is ook smeuĆÆg en het klinkt echt als tape. Ik vind het een topper.

Naast dit ding heb ik een Memory Man de Luxe (geheel analoog), een Pigtronix Echolution (hybride analoog/digitaal) en nog wat digitale delays, maar deze Boss heeft zijn plek absoluut verdiend bij mij.

De UAD klinkt ook erg goed trouwens.

Onnatuurlijk ja, maar voor percussie wat meer ruimte te geven kan dit toch erg handig zijn. 'k Heb hier ook wel interesse voor, ben blij dat ie ook op batterijen kan draaien (weet iemand hoe lang?).

Wat is precies je probleem met tappen? Ik vind het prima werken! Zo voorkom je ook dat alles *precies* in sync loopt, wat echt heel onnatuurlijk klinkt altijd.

Wel even *al* mijn replies lezen he? :okdan:

Onnatuurlijk ja, maar voor percussie wat meer ruimte te geven kan dit toch erg handig zijn. 'k Heb hier ook wel interesse voor, ben blij dat ie ook op batterijen kan draaien (weet iemand hoe lang?).

Niet heel lang, en hij gaat pas uit als je de input kabel eruit trekt, en dat vergat ik redelijk vaak. Ik raad je aan om een dedicated Boss adapter erbij te halen, of een clone van Ibanez. Ik had de mijnes aan het einde van een chain hangen met meerdere andere pedaaltjes en ik merkte dat de RE20 meer ruisde en een raar soort modulatie van de ruis gaf (ook op bypass). Met een dedicated adapter ging dat weg.

Bedankt voor die info, vermoedde wel al dat het niet al te lang zou zijn. Die adapter is maar 10 euro meer in een pakketje, dus dat valt wel mee. Vreemd van die modulatie, er stond niet toevallig een phaser/tremolo achter :) (trouwens wel een mooi effect ruis -> phaser)

ik heb de re-20 nu een paar dagen, maar hij gaat weer terug naar Musicstore !

bediening is onhandig, kleine onhandige knopjes, clipt snel (heel lelijk).

de klank is opzich wel okay, maar een echte klinkt gewoon anders, beter. (duh)

de UAD emulatie vind ik nog een stuk beter klinken !

Back