pre midi synths aansturen

hiamb

Stamgast
Ik weet dat hier al veel over geschreven is op het forum.
Ik deed men best om hier al bruikbare info uit te halen, maar ik lees veel meningen die elkaar tegenspreken.

Wat ik concreet wil doen.

Wat heb ik al:
Laptop met alesis io 14 (midi in/out) en ableton/cubase
mc 202 ms 20

Wat ik wil:
Mijn mc 202 en ms 20 sequencen via men laptop.
Mijn mc 202 bespelen via een midi keyboard.

Kenton pro solo als oplossing?
Hoever raak ik met een doefer mcv4?
Moeten er nog aanpassingen gebeuren aan men synths?

Dan moet je toch gaan kijken naar een midi naar cv converter met meerdere kanalen die tegelijkertijd zowel hz/oct als volt/oct kan uitsturen.

Ik denk dat dan de keuze minimaal is. Ik weet niet of bovenstaande converters beide standaarden tegelijk kunnen uitsturen, maar een kijkje in de specs moet voldoende zijn.

De 202 heeft een vertraging als je 'm via de cv/gate aanstuurt, dus die zal je moeten laten modden.

Het zijn idd 2 tricky apparaten om aan te sturen.
Ik zou de MC202 gewoon sync mee laten lopen via een Syncconverter
Hij heeft toch een eigen sequencer.

kon je de ms-20 niet met audio triggeren (a la gitaarsynth)? oftewel via een aparte audio uitang van je laptop...

Idd de mc 202 kan ik wel gewoon syncen. Maar ik denk dat er veel meer uit te krijgen is als ik sequences kan programmeren via men pc. maar dat heeft hoofdzakelijk te maken met de tijdrovende bezigheid van het programeren via de mc202 zelf. (Wat aan de andere kant ook wel een charme van het apparaat is)

Ik las al op de doepfer site dat er een vertraging op de cv van de mc202 zit en dat je die dan zou moeten modden om hem te kunnen bespelen via een midikeyboard. Maar is er iemand die dat al eens heeft geprobeerd. Want ik meen het eens iemand te hebben zien proberen. midikb -> mcv4 -> mc202 en dat leek aardig te lukken.

Want ik meen het eens iemand te hebben zien proberen. midikb -> mcv4 -> mc202 en dat leek aardig te lukken.

Ik heb mijn 202 laten modden door St Eric.

Daarvoor kon ik 'm ook wel via cv/gate aansturen, maar dan wel geluiden met een langere attack, want bij kort en snappy hoor je de vertraging te goed. En snelle sequences lukt helemaal niet.
In dit filmpje stuur ik de 202 aan via de cv/gate out van m'n 303: http://www.youtube.com/watch?v=R7Im1E7yHIg

@ falafelbiels: Dat kan inderdaad redelijk goed, maar niet fantastisch. Je kan er leuke dingen mee doen, maar om altijd zo je ms20 aan te sturen lijkt me niet echt handig.

Nog even twee vragen in deze thread gooien.

1. Ik heb een sequence lopen op mijn laptop, deze wil ik dus via mijn kenton pro solo laten spelen door mijn ms 20. Waar plug ik dan de aux, gate en cv van de kenton in de ms20?

2. Wat is de eenvoudigste manier om mijn sq 10 te syncen met een drumloopje op mijn laptop?

1. gate naar trigger of gate in, Cv naar vco1/2 in, aux in bijv. filter in

2. ik zou het niet weten. je sq10 en pro solo verkopen en daar een multichannel cv/gate converter van kopen (encore expressionist of pro 2000) dan kun je heel wat parameters van je ms20 aansturen op een apart midikanaal en je mc202 ook nog aansturen.

De sq 10 blijft in elk geval. Daar heb ik veel te veel plezier aan.

Maar ik ga die multichannel converters eens bekijken. Wss erg prijzig idd.

Bedankt !

Back