externe geluidskaart nodig ipv motu828..tips?

mush

Ingeburgerd
hello,

Na uren en uren en uren onderzoeken waar de fout zit, ben ik het zo moe en heb ik besloten die klote motu828 FW buiten te sjotten.
(naar het schijnt zou die stabiel werken op een mac, maar ik wil het niet riskeren en mac te kopen en dattie er dan nog niet goed op werkt...)

ik ben op zoek naar een nieuwe externe geluidskaart om een synthje of twee aan te hangen.

ik ga deze op een desktop en laptop gebruiken.
zijn er tips voor een goede prijs/kwaliteit?

dankjewel!

De combi Mac+Motu is inderdaad rock steady, maar ook op een goed geconfigureerde PC zou het goed moeten werken. Ik vraag me af of een andere audio-interface wél goed gaat werken...

wel,

ik kan alleen maar zeggen dat ik nu reeds dagen aan een stuk samen met de helpdesk van ableton het probleem probeer te vangen, maar het is en blijft spoorloos.

mijn computer is nochtans nog maar een jaar oud,
is alleszins zwaar genoeg (2.8ghz, 2g ram)

wat ik reeds heb gedaan:

nieuwe pci kaart mét TI chipset (op aanraden van motu)
nieuw pci slot (dus verwisseld van slot)
upgegrade naar 2g ram
nieuwe drivers van de motu geïnstalleerd
met een latency tool, de latency van het pci slot aangepast zodat het meer voorrang krijgt
een voor een mijn toestellen loskoppelen om te kijken of het probleem zich nog voordoet, waardoor ik dus bij wijze van eliminatie toch bijna 100% zeker ben dat het de samenwerking tss motu en pc betreft.
ik heb alle internet connectie en virusscanners verwijderd
de motu terug naar fabrieksinstellingen gezet

ik denk niet dat ik nog iets kan uitvinden om aan te passen...
(bij ableton vragen ze nu om in mijn bios te gaan sleutelen, maar dat vind ik toch wat ver gaan...ik bedoel, het is toch niet normaal dat je bij een nieuwe pc en een nieuwe geluidskaart in je bios moet gaan werken...)

dus bij deze wat meer verduidelijking :-)

als je op 't net rondkijkt, dan merk je algauw dat het motu vs pc probleem een enorm veel voorkomend probleem is... dat bij heel veel gebruikers een hoop aan frustratie teweeg brengt omdat ook bij hen de issue maar niet op te sporen valt.
bij velen is dit op te lossen door de pci kaart te vervangen met een kaart waar een TI chip op zit... mijn ontgoocheling was toen ook enorm groot te merken dat dit bij mij geen oplossing was...

Dat is wel balen zeg, van je motu.

Welk besturingssysteem gebruik je als ik vragen mag? En is het een merk PC of zelf in elkaar geknutseld?

ik had zelf ook een motu firewire interface en die werkte, zoals de geruchten gaan, idd prima op mijn apple. ik beschouw motu in mijn ogen dan ook als "stabiel", maar dat blijkt bij PC gebruikers dus wel mee te vallen.

heb zelf al jaren windows xp - motu 828 mk II
to-taal geen probleem mee
heb wel een mobo met geintegreerde firewire aansluiting
(firewire via pci = geen goed idee)
...
ik had gehoord da de USB motu's vooral problemen gaven

Ikzelf gebruik naar volle tevredenheid de Focusrite Saffire 10, afwisselend op Mac en PC (XP hoor!).
Deze zijn onlangs in prijs gedaald, zag ik.

drastische maatregel genomen:

ADKproaudio laptop gekocht en all glitches are gone!!

dus motu is back in business!
joepie!

:-)

Ik heb zelf ook altijd de grootste problemen gehad met de behringer FCA-202 geluidskaart. Die had ik aangesloten op de onboard firewire poort van mijn laptop. Maar dat liep ook niet echt lekker....

bij mij hielp niks, geen pci, nada...heb alles gedaan behalve de computer in brand gestoken...(dan zou ie 'firewire' misschien begrepen hebben)

nieuwe gekocht en opgelost.
blij dat ik er vanaf ben!
:okdan:

als je een andere soundcard wil gebruiken moet je zoiezo die geintegreerde geluidskaar van je moederbord uitzetten in je bios toch?
anders krijgt die zoiezo voorrang...

Back