veel crap op mp3-sites

Nou ja

Nou ja

Ik sprak nogal in het algemeen meneer Rozenberg, en doelde niet zozeer op deze of gene spicifieke track op het synthforum.

Dank voor uw begrip.

Re: Tja...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Persoonlijk vind ik daarom dat er een aantal elementen aanwezig moeten zijn alvorens ik iets goed vind.

-goeie compositie
-melodie die catchy is
-stevige zanglijnen, hooks die je echt bijblijven
-funky synth en beat programming met groove factor 10
-smaakvolle strijkers, blazers, gitaar en of backline
-eindmix die knalt en waar niets in elkaars weg zit.

Hoewel het gek wordt gedraaid op de radio vind ik dit bijvoorbeeld crap : Eminem.

Ik dacht eerst, laat ik maar niets zeggen..... Kon het niet laten...

Maaruh?? aan welke van de door jou gehanteerde elementen voldoet eminem dan niet??

De muziek van Eminem vind ik persoonlijk steengoed in elkaar zitten. De beats knallen eruit, compositie is goed en de tekst? Misschien niet jouw stijl maar die beste "aso" kan schrijven als de nete. En de manier waarop hij het krachtig de wereld instuurt, doet hij beter dan menig neger, hoe wit hij dan ook mag zijn 8)

Gelukkig blijft muziek een kwestie van smaak. Wat de een crap vindt is voor de ander werelds.
Stel je voor dat iedereen hetzelfde mooi zou vinden.....pfffffffff
Wat een saaie wereld zou dat worden.

ALLEMAAL BORSATO IN HUIS..........=(

-goeie compositie
-melodie die catchy is
-stevige zanglijnen, hooks die je echt bijblijven
-funky synth en beat programming met groove factor 10
-smaakvolle strijkers, blazers, gitaar en of backline
-eindmix die knalt en waar niets in elkaars weg zit.

ja maar... nu betrek je het nogal op popmuziek
veel amateurmuziek op internet (en daar ging het over) is helemaal geen pop, maar electronisch (dance, trance, drum 'n bass, idm, ambient etc.)

Origineel geplaatst door Thaizer
Gelukkig blijft muziek een kwestie van smaak. Wat de een crap vindt is voor de ander werelds.
Stel je voor dat iedereen hetzelfde mooi zou vinden.....pfffffffff
Wat een saaie wereld zou dat worden.

ALLEMAAL BORSATO IN HUIS..........=(

Aan jouw gearlist te zien ben jij anders wel een groot liefhebber van Marco Borsato. Alleen die Machinedrum he, die past niet in de Borsato setup, dus die kan je maar beter aan mij verkopen :W Schenken zo je wilt...

Aan jouw gearlist te zien ben jij anders wel een groot liefhebber van Marco Borsato. Alleen die Machinedrum he, die past niet in de Borsato setup, dus die kan je maar beter aan mij verkopen Schenken zo je wilt...

[OFFTOPIC]
Verkopen klinkt beter als schenken >:|
[ONTOPIC]

Helemaal ONeens met sKeLeTvM.

Voor mij is het heel simpel. Een sterke song heeft geen goede eindmix, funk, catchy melodielijn, strijkers, blazers of welk instrument dan ook nodig om goed te zijn.

Maar... Skelet zei ook heel duidelijk "Voor mij". En daarmee heeft hij helemaal gelijk; het blijft een kwestie van persoonlijke smaak. Anyway; dat geeft mij weer het recht om te blijven genieten van een nummertje van de Beatles met alleen gitaar, basgitaar en drum.

Ben t er trouwens wel mee eens dat er veel rotzooi op internet en ook wel (toch in mindere mate!) op dit forum wordt gepost !!! De punten die aangegeven werden voor een goede track ben ik het mee eens alleen zijn woorden als goeie ,smaakvolle en het woord "knalt"nogal persoonlijke smaak factoren vandaar :D

Een track kan voor mij totaal geen beats hebben en toch goed zijn, of alleen opgebouwd uit een gitaar en wat zang e.d.
maar ook alleen opgebouwd uit beats en percussie kan een goed nummer zijn !
Dat neemt niet weg dat daarbij dan wel de composities goed doordacht moeten overkomen op mij, dat de gitaar goed moet klinken en de zang ook en dat de zang iets met me moet doen !

Haha marco borsatie heeft een top producertje moet ik zeggen, hij weet de snaar te raken van elk gewenst gevoel! daarbij heeft marco zelf de stem die dit mogelijk maakt en dat ie t live kan is gewoon geweldig !!! daar-en-tegen vind ik sommige nummers van twarres ook niet slecht en daar zit toch echt vaak veel in wat gewoon tegen elke regel van harmonieleer indruist e.d. toch klinkt t! Als ik dan kijk naar bandjes zoals krezip, die maken af en toe een nummertje dat klopt en die komen dan ook altijd wel in de top te staan, echter de meeste herrie op hun cd's is slecht doordacht en slecht varierend en zit de boel elkaar in de weg. drummer speelt altijd t zelfde, de nummers zijn altijd met even slechte engelse zinnen geschreven en in deze slechte nummers zit dan ook geen enkele vernieuwing t.o.v. de rest die ze maken.
Neemt niet weg dat ik 3 nummers van hun erg goed vind waaronder die nieuwste !
Ik bedoel maar het is allemaal niet zo zwart of wit gesteld !

Is het misschien niet handig om na te denken over het feit in welke context de muziek wordt gepost ?

Neem dit forum als voorbeeld. Heel veel muziek die hier gepost wordt is vaak niet af, ruw, schetserig. De makers zijn enthiousast en vragen eerlijke (opbouwende) kritiek en suggesties om verder te komen. Daar is toch nix mis mee ??
Als ze dr geld voor durven te vragen dan kan ik in zekere mate wel meegaan met de stelling van de topic starter, maar dat is 9 van de 10 keer niet het geval.

Jeeeeez, wees blij dat een medium als internet muziekmakers (in de ruimste zin van het woord) dichter bij elkaar brengt.
Ik bedoel, je gaat toch ook geen topic starten omdat het grootste gedeelte van de homepages naar jou smaak kwalitatief shit zijn en ze zo het web dichtslibben en geen ruimte over laten aan "goeie"sites... Waar gaat het over!!!

EN HET ALLERBELANGRIJKSTE : je HOEFT er NIET naar te luisteren !!!!!!!

voor de rest peace enzo....:L

...En Marco Borsato ? Beregoed. Echt waar. Knalt. Steengoeie arrangementen die worden gemaakt door echte muziekschrijvers die exact weten wat ze doen! En Marco kan best wel zingen hoor. Ga em is life kijken als u zou twijfelen. Topproduct!

Als je muziek als een produkt ziet, denk ik toch dat je even fout bezig bent dan degenen die je in de grond boort.
Marco Borsato en Britney Spears vind ik persoonlijk ook nogal eentonige voorspelbare commerciële moneymake-pop...
Ik denk dat je kwalitatieve muziek (wat dat ook mag zijn) met populaire muziek verwart.

Het probleem vandaag de dag is gewoon dat nieuwe initiätieven gewoon geen kans krijgen. De grote platenbonzen kiezen altijd voor zekerheden : uitmelkerij en clichés. Hetgeen ik goed vind aan het internet is dat je volledig vrij bent in wat je maakt. Als je de 9de van beethoven met je achterwerk kan naspelen en dat op het net wil zetten : doe dat dan, zolang je jezelf er maar goed bij voelt. Muziek is nog steeds een expressievorm, vergeet dat niet! Dankzij het internet kan nu iedereen zich met volledige vrijheid uitdrukken (hoe crappy het soms ook mag wezen).
Als je vind dat je eerst veel geld moet investeren in professionele apparatuur om muziek te mogen maken, denk ik toch dat je het volledig fout hebt. Als je dan toch zo'n hekel hebt aan die internet-muziek, luister er dan niet naar. Niemand verplicht jou toch om dit te doen.
Waarom maak je jezelf hier eigenlijk druk in... of ben je bang dat iemand met enkel een goedkope PC misschien meer success zou kunnen hebben dan jezelf???

Sorry, maar ik kan mezelf serieus kwaad maken in dit soort dingen. Laat mensen toch gewoon hun goesting doen! Zolang ze zich er maar goed bij voelen... Who gives a shit!

Ik ben het eens met de stelling dat er een hoop rotzooi is, maar inderdaad denk ik dat "rotzooi" een relatief begrip is. Met de meeste muziek die ik voorbij zie/hoor komen heb ik helemaal niets. Is meer een kwestie van smaak denk ik.

Een aantal recente ontwikkelingen hebben ervoor gezorgd dat voor voor veel mensen dingen bereikbaar zijn geworden waarvan ze vroeger slechts durfden dromen. Ik zie het bij mezelf. Kreeg ooit een vl-tone voor mn verjaardag (1982) en hobbelde van orgel naar keyboard en nog een keyboard etc.. Tecnologische ontwikkelingen hebben gemaakt dat apparatuur die vroeger een fortuin kostten binnen bereik van velen zijn gekomen.
Mede dankzij ontwikkelingen in de muziek en internet heb ik nu de mogelijkheid met muziek bezig te zijn op een wijze waar ik me pretig bij voel. Dat het prettig is als anderen dat ook waarderen is, staat buiten kijf, maar mijn muziek heeft me voorlopig alleen geld gekost en dat zal ook wel zo blijven.

Waar het om gaat is dat ik erg veel plezier heb in het programmeren van synths en het bespelen van geluid en ik denk velen met mij.
Dat geldt natuuurlijk niet alleen voor muziek. Ik krijg met zekere regelmaat links van mensen die gedichten c.q verhalen schrijven, hun eigen teken/schilderwerk op hun site hebben of op andere manieren hun liefhebberij aan anderen willen tonen. Het meeste daarvan vind ik van een bedenkelijk niveau, maar ik zie er wel het plezier en genoegen in terug dat deze mensen er in vinden.

Is dat misschien niet het belangrijkste?
Nogmaals er is ook een hoop professioneel werk waar ik niet warm of koud van word. Ik heb weinig met Dance, Trance, Techno en weet ik veel hoe het allemaal mag heten (ben ouderwetse zak waarschijnlijk) , maar besef wel dat dat een kwestie van smaak is. Immers, hele volksstammen zien (en horen) wel de aantrekkelijkheid van deze stromingen en we delen toch een belangrijk ding, namelijk de liefde voor geluid , synths etc...

Tom

excuses voor het zo ngoe dla sdubbel plaatsen van m'n bericht*D

Ben het met Tom eens. Iedereen doet zijn "ding" en met de moderne communicatie middelen is iets heel makkelijk te publiceren.
Maar goed, luisteren staat vrij......

OT: Er is een delete-funktie aanwezig Tom32

Hey... is de (Belgische) muziekpolitie weer aanwezig? :smeris:

Tip; ga niet luisteren naar wat je niet mooi vind. Maakt je minder gefrustreerd en je leeft langer :eureka:

Zeiken over anderen is zooooo makkelijk....

Origineel geplaatst door The Q
Hey... is de (Belgische) muziekpolitie weer aanwezig? :smeris:

Sorry, ik liet me even gaan...
Maar ja, het klopt wel een beetje. Niemand verplicht je om naar crappy muziek te luisteren.

Is niet iedereen ooit begonnen met "crap" te maken of zijn het hier allemaal "Mozarts" en "Beethovens" (neen, niet dienen luizenhond) op dit forum? (grapje)

Back