Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nou ja, spannend ? valt wel mee toch ? 't is gewoon een recorder, die wat anders klinkt
ik vind wel dat tapes verschrikkelijk duur zijn geworden de laatste paar jaren.
Er staat gewoon helemaal niks over Revox op die site???
12 jaar geleden betaalde ik voor een Maxell tape (1100m) op aluminium spoel ook al 80 gulden, dus dat valt nog wel mee.
heb alles niet gelezen,koop gewoon second hand tape op ebay is er genoeg,maar eerder broadcast tape,master tape slijt je koppen,is duurder en denk ook niet dat het de moeite is op deze recorder.
NOS (New Old Stock) kan okay zijn als je weet welke, maar ik waag me er niet aan (NOS kan ook dump voorraad zijn). Je loopt grote kans dat je tape tegenkomt waarbij de kwaliteit zodanig is verslechterd, dat er een soort vlokkerig spul op je koppen en de rest van de tape-pad komt; (stickey) shed. Aangezien het om een soort bindmiddel gaat, is die meuk (soms) nogal plakkerig en erg lastig te verwijderen... En reken maar dat het door zo goed als heel je machine gaat zitten... Lees hier ook maar 'ns, gaat ook over het bakken van tape waarop het bindmateriaal zich weer aan de band hecht: Ik kreeg dit net terug van de man die mij die Revox verkoopt.
Citaat:
Heb hem afgeregeld op een Sony SLH-7-550-BL tape
Wat houd dit nu in voor mij als het gaat om de aanschaf van tape??

Je hoeft niet perse SM911 tape te kopen (is trouwens geen hoog bias waar je kopen extra hard van slijten, dat is de SM900 tape), er zijn ook andere tape soorten met andere bias soorten geschikt voor andere doeleinden. Op de RMG site staat daarover genoeg info.
Bedoel je dat een hoge bias je koppen harder doet slijten dan een lage bias?
En welke RMG tape is het meest geschikt voor band echo's?
Ik snap niet zo goed wat de meerwaarde van zo'n metalen toeter is op die NAB-hubs?? Waar dienen die voor. Zie de middelste 2, 1 met en 1 zonder
http://www.soundfan.it/FOTO/BOBINE/attacchi fil.jpg
Metalen NAB hubs zijn geschikter om je spoelen strak en stevig vast te houden op hogere snelheden omdat plastic te teer kan zijn, en misschien dat zo'n grote toeter het makkelijker maakt om de reel goed vast en los te draaien. Maakt voor je Revox verder niet uit, die metalen hubs zijn meer bedoeld voor recorders die op hoge snelheden draaien, maar zo'n metalen toeter ziet er wel fancy uit.
:
Ik zou 't niet doen. Wel geinig om een plastic reel te hebben met de naam Revox er op, maar dan is een mooie, lege zwart metalen NAB Revox reel nog leuker. Meestal vind je die lege metalen reels wel 2e hands voor 20, 25 euro, denk ik (ik heb 20 betaald voor een lege Teac reel, zal voor Revox niet veel anders zijn).
Han-d-mag maakt ze nog nieuw, is nog brits ook geloof ik.NAB hubs, lege metalen reel, en de rmg sm911 is allemaal okay, ook qua prijs. Die lege metalen reels en NAB hubs vind je op Marktplaats niet heel veel goedkoper tenzij je geluk hebt. Die Revox 601 tape op plastic reel, tja... 2e hands tapeIk zou 't niet doen. Wel geinig om een plastic reel te hebben met de naam Revox er op, maar dan is een mooie, lege zwart metalen NAB Revox reel nog leuker. Meestal vind je die lege metalen reels wel 2e hands voor 20, 25 euro, denk ik (ik heb 20 betaald voor een lege Teac reel, zal voor Revox niet veel anders zijn).
QUOTE]
1 lege metalen reel voor €20-25 vind ik veel te duur. Mij is het al gelukt om voor die prijs 2 originele Revox alu reels te kopen op ebay. Met kunststof opberg case. Je kunt ze ook gewoon met tape kopen, en dan de (oude) tape eraf halen/weggooien.
En over een tijdje wil ik wel kunststof Revox reels gaan aanbieden, omdat ik alles op alu wil hebben, en dus veel alu reels via ebay gekocht heb. Maar dat duurt dus nog wel even. Eerst mijn B77 reviseren, dan tapes overzetten, en dan gaan de kunststof (lege) reels in de aanbieding.
En wil je alu reels kopen, check dan ebay.de en zoek op revox en alu en nab