Mogelijkheid om interne + externe geluiskaart tegelijkertijd te gebruiken?

fstfrwrd

Ingeburgerd
Is dit mogelijk?

ik ben nl. verliefd op de apogee geluidskwaliteit, maar kan nog geen apogee ensemble betalen, dus had ik een apogee duet op het oog.

maar dan kan je niet pre-listenen met DJ'en, dus wou ik evt. de output van mijn interne geluidskaart als voorluisterkanaal gebruiken ...

als dit mogelijk is, tenminste.

(ik werk met Ableton Live, als dat ertoe doet)

In Ableton zelf zit ook een pre-listen functie, helemaal niet nodig om zo ingewikkeld te doen volgens mij :)

In Ableton zelf zit ook een pre-listen functie, helemaal niet nodig om zo ingewikkeld te doen volgens mij :)

maar hoe gaat dit dan precies in zn werk als je maar 1 audio output hebt?
dan kan het publiek toch 'meeluisteren' ofniet?

bvb je stuurt de audio kanalen die je wilt voorluisteren dan alleen naar de output van je koptelefoon. de andere output(s) gebruik je voor je master.

functie is te vinden rechtsonder op je masterkanaal (session view); maar sowieso handig om de manual er bij te pakken.

bvb je stuurt de audio kanalen die je wilt voorluisteren dan alleen naar de output van je koptelefoon. de andere output(s) gebruik je voor je master.

functie is te vinden rechtsonder op je masterkanaal (session view); maar sowieso handig om de manual er bij te pakken.

ja, ok, dat snap ik.
maar in dat geval heb ik maar 1 output he.

op de duet zitten er volgens mij 2 + headphone.

op de duet zitten er volgens mij 2 + headphone.

1 stereo + 1 headphone.

een stereo out is toch noodzakelijk om te DJ'en of niet?

maar die headphone krijgt hetzelfde signaal door als de gewone output, dus kan je niet prelistenen met de headphone out.

In dat geval lijkt het me idd niet mogelijk, heb je een geluidskaart met minimaal 2 (stereo) outputs nodig.