Mogelijkheid om interne + externe geluiskaart tegelijkertijd te gebruiken?

fstfrwrd

Ingeburgerd
Is dit mogelijk?

ik ben nl. verliefd op de apogee geluidskwaliteit, maar kan nog geen apogee ensemble betalen, dus had ik een apogee duet op het oog.

maar dan kan je niet pre-listenen met DJ'en, dus wou ik evt. de output van mijn interne geluidskaart als voorluisterkanaal gebruiken ...

als dit mogelijk is, tenminste.

(ik werk met Ableton Live, als dat ertoe doet)

In Ableton zelf zit ook een pre-listen functie, helemaal niet nodig om zo ingewikkeld te doen volgens mij :)

In Ableton zelf zit ook een pre-listen functie, helemaal niet nodig om zo ingewikkeld te doen volgens mij :)

maar hoe gaat dit dan precies in zn werk als je maar 1 audio output hebt?
dan kan het publiek toch 'meeluisteren' ofniet?

bvb je stuurt de audio kanalen die je wilt voorluisteren dan alleen naar de output van je koptelefoon. de andere output(s) gebruik je voor je master.

functie is te vinden rechtsonder op je masterkanaal (session view); maar sowieso handig om de manual er bij te pakken.

bvb je stuurt de audio kanalen die je wilt voorluisteren dan alleen naar de output van je koptelefoon. de andere output(s) gebruik je voor je master.

functie is te vinden rechtsonder op je masterkanaal (session view); maar sowieso handig om de manual er bij te pakken.

ja, ok, dat snap ik.
maar in dat geval heb ik maar 1 output he.

op de duet zitten er volgens mij 2 + headphone.

op de duet zitten er volgens mij 2 + headphone.

1 stereo + 1 headphone.

een stereo out is toch noodzakelijk om te DJ'en of niet?

maar die headphone krijgt hetzelfde signaal door als de gewone output, dus kan je niet prelistenen met de headphone out.

In dat geval lijkt het me idd niet mogelijk, heb je een geluidskaart met minimaal 2 (stereo) outputs nodig.

Ik werk regelmatig met mijn laptop, waarbij ik de interne geluidskaart gebruik en de externe usb geluidskaart tegelijkertijd. Werkt prima, makkelijk om korte stukjes youtube en andere video te samplen.
Als je als dj aan de slag wilt zou ik één kaart gebruiken met meerdere uitgangen. Daar zijn er genoeg van te vinden voor de prijs van een apogee duet (400 euro).

Ik werk regelmatig met mijn laptop, waarbij ik de interne geluidskaart gebruik en de externe usb geluidskaart tegelijkertijd. Werkt prima, makkelijk om korte stukjes youtube en andere video te samplen.
Als je als dj aan de slag wilt zou ik één kaart gebruiken met meerdere uitgangen. Daar zijn er genoeg van te vinden voor de prijs van een apogee duet (400 euro).

ja, maar de kwaliteit van apogee is gewoon verschrikkelijk goed.
no way dat je die kwaliteit krijgt met een andere 400 euro kaart, bv. edirol of motu.

Ik heb tijdje geleden ook de duet overwogen; uiteindelijk ook besloten van niet ivm te weinig aansluitingen... kijk ook eens naar presonus spul, goede kwaliteit, compact en 0 compatibiliteits problemen

mac of windows?

hoe doe je dit dan?

mac of windows?

hoe doe je dit dan?

Windows xp sp2
standaard out is de interne kaart.
line in van kaart twee (tascam us 144) gebruik ik als line in voor soundforge.
Ik kan op de tascam met een draaiknop kiezen tussen input (normale uitgang van interne out) en computer out (alles wat naar de tascam wordt gestuurd).
Ze kunnen ook allebei tegelijk uitsturen.

Meeste mensen weten niet eens of je aan het draaien bent of live muziek aan het maken bent .....

Ik vidn 400 euro voor een enkele geluidskaart om te djen wel erg overdreven. Op wat voor monitors heb je de apogee getest en wat was je vorige kaart waarme je het vergelijkt ?

Back