Invoerrechten

dsp9000

Stamgast
Wat een graaiers die overheid van Nederland zeg.

Ik heb vorige maand een 2e hands Polivoks Synth via Ebay gekocht.
Apparaat kost incl verzendkosten vanuit Moldavie 470 euro. Mooi prijsje dacht ik zo.
Staat de TNT-post vandaag met het pakket voor de deur met een rembours-bon van 124,=. Of ik die even wilde betalen. Ik vreemd opkijken, want ik dacht...ik heb alles toch al betaald incl verzenkosten?

Blijkt de overheid dat bedrag even aan invoerrechten te innen. Bijna 30% van de aankoopprijs van een 2e hands artikel !!!

Daar had ik even geen rekening mee gehouden zeg. Maar goed...toch blij met het apparaat, maar ik bedenk me wel een 2e keer voordat ik iets uit het buitenland laat overkomen. =(

U is dus ook gewaarschuwd !

Danny

gewoon uit de EU kopen, spuit 11!

dan heb je daar geen last van ;)

ander ga je idd inklaring en btw betalen over je apparaat en portokosten....
of daar even rekening mee houden ;)

Het is meer een gevalltje tekort aan gechiedenisles. Ik dacht dat het gehele oostblok ondertussen al bij de EU hoorde.
Maar dat geldt dus nog niet voor Moldavie. Maar goed...ik ben wel blij met mijn apparaat ;-)

Naja wees blij dat je hem niet uit Transnistrie hebt moeten halen ;)

Uiteindelijk is het dan bijna 600 euro, dat valt nog wel mee toch is volgens mij een normale prijs voor een Polyvoks vandaag de dag.

Kan je wat laten horen? Ik ben wel benieuwd naar het geluid.

Mag je nog blij zijn dat hij niet met berevellen bekleed was want dan komt hij het land ook niet in omdat bont zielig is.

Op deze pagina (onderaan) kun je een aantal wav's beluisteren van de Polivoks.
http://www.ruskeys.net/eng/base/polivoks.php

Laat ik het zo zeggen...ik heb er nog geen zwoel geluid uit kunnen krijgen. Alles klinkt keihard, bombastisch en rauw.
Op zich wel lekker natuurlijk, alleen twijfel ik wel of het bij mijn muziekstijl hoort.
Maar het is wel een geweldige freakbak zeg. En je kunt er ook nog een extern geluid doorheen sturen en dan de filters van de Polivoks gebruiken.
Dat ga ik binnenkort allemaal even testen natuurlijk. De grote daraaiknoppen zijn heerlijk overigens en het uiterlijk is natuurlijk zeer indrukwekkend.

Vergelijkbare discussies

Back