606 sync problemen

the perculator

buurman
Hallo allemaal

Als ik twee 606 aanelkaar sync aan sluit doet de slave vreemd. De slave 606 speelt af op een derde snelheid wat wel hele mooie ritmisch interesante effeten tweegbrengt maar niet echt handig is.
Ik post wel een stukie muziek.
http://www.laboutiquefantastique.com/panneloel.mp3

Basicly wat er gebeurt is dat als de master vier noten heeft gespeelt de slave er maar drie.
O ja de 101 loopt hier ook mee met de 606slave.
Het klinkt voor de rest wel leuk zo, maar wil toch ook gewoon four-on-the-floor muziek kunnen maken.*D

Klinkt inderdaad wel groovy, triolen noemt men dat geloof ik. Maar je wil natuurlijk wel invloed daarop hebben en dat heb je nu niet.

Probeer eens een synckabel ipv een midikabel ;)

Anders misschien ff de Scale veranderen. In write-mode doormiddel van de function-toets (uit me hoofd)

en de master-606 staat op output en de slave-606 op input aan de achterkant.

Probeer eens een synckabel ipv een midikabel ;)

Anders misschien ff de Scale veranderen. In write-mode doormiddel van de function-toets (uit me hoofd)

en de master-606 staat op output en de slave-606 op input aan de achterkant.

Heb ik volgens mij allemaal geprobeerd. Sync kabel maakt gebruik van welke aders ook al weer? Heb volgens mij ook een 5 aderig dyn-kabel geprobeerd.

Maar thanks.

Het kunnen maar 2 dingen zijn:
Din kabel moet 5 polig zijn, om ook step reset te doen.
De scale moet goed zijn ingesteld, dit doe je door in write mode tegelijk de function knop ingedrukt te houden en de scale schuif op 1 of 2 te zetten. Vergeet ook niet om de patern lengte goed in te stellen (write mode, function indrukken, laatste step indrukken)

Als dit niet werkt, dan is er iets mis met de 606.

Back