De grote UAD draad

Dat is nou typische platform binding en tegelijk de ultieme kopieer beveiliging.

Verder is dit technisch gezien niet perse makkelijk om te implementeren. DSP code en code die native op een x86 cpu draait is in de verste verte niet met elkaar te vergelijken. Porten is zekr te doen maar gemixt door elkaar draaien is even een ander verhaal.

Bovendien willen ze veel liever dat jij nog een kaart van ze koopt natuurlijk. :)

Precies...verschillende types code doorelkaar draaien is een nachtmerrie.

Ik heb ergens nog een Waves APA-44m liggen en ik kan me herinneren dat die de mogelijkheid WEL bood om dit te doen. Kun je per plugin die je activeert selectereren of die door de host CPU of de APA gedraaid wordt. Dat is een concept dat ik mis bij UAD en Powercore.
Waarschijnlijk zie ik overigens wat over het hoofd want de APA-serie is niet voor niets gediscontinued. Ik heb hem nog ergens liggen en ik ga het nog eens proberen met die bak maar de nieuwste Waves plugins draait hij al niet meer.

Verschil daar is ook dat waves deze plugins al native heeft. Bovendien was de prijs van de waves oplossing aanzienlijk duurder dan gewoon direct een QUAD UAD2 kopen.
Ik ken die waves oplossing verder niet zo goed maar het zou me niet eens heel veel verbazen als er in die doosjes gewoon een x86 cpu zit die dedicated plugin host is (dan hoeft men dus helemaal niets te porten).

Ik hoorde het je zeggen ook over de Nord Stage bijvoorbeeld; naar mijn mening ook overbodig, 1 goede grand erin, 1 goede upright, 1 goede misschien 2 Rhodes'n, Wurli Clav en B3...wat basis synth soundjes en de rest is programming. Uiteindelijk is de meerwaarde voor je gig niets met 7 verschillende grands erin. Vind ik dan he, maar wie ben ik

Hey Manu, 100% gelijk, en ik sta nog altijd 100% achter wat ik gezegd heb, ik snap alleen de 'technische beperking' niet zo, in deze tijd. Van beide niet.
Ok, de vergelijking DSP-power en 'grootte van geheugen' gaat technisch niet op, wat betreft laadtijden heb je gelijk.

Wat ik wil zeggen is: de volgende sample van Clavia 'zal nog wel passen in een 128mb geheugen', maar hoeveel andere sounds (waarvan ik er inderdaad maar 1 heb) ik er dan moet uitlaten, daar ben ik bang voor.

OT:

Het coole aan de Neve-bundle is dat je een vrij hoog aantal channelstrips kan laden waardoor je vrijwel met Neve mixt. De komst van UAD-2 was echt wel nodig, anders moest je een hele hoop UAD-1 in je pc steken om een Neve mixer te emuleren.

Nu HEBBEN ze zoveel DSP-power, nu heb je weer hetzelfde verhaal als je een SSL mixer wilt emuleren. Komt nog bij dat er kaarten zijn die het doeltreffender doen (bv. Duende = 32 monochannels op 1 kaart, die goedkoper is dan een UAD Duo waar je nog de 4K-bundle moet bijkopen, waarbij je dan nog maar de helft van die channels kan draaien). Ik snap de logica niet zo.

Ik vind het beperkend karakter van UAD (en van romplers zoals de NS ;)) zeker een pluspunt: je gaat meer nadenken over wat je wanneer wilt inzetten. Maar ik ben dat stadium al lang voorbij. De plugins die nu uitkomen en die ik wil inzetten, vreten zoveel CPU dat ik compromissen moet maken in mijn gerichte keuzes. Beetje jammer, maar hier komt dan de commercie opduiken zeker?

De reden dat ik UAD heb aangeschaft is EINDELIJK die processing power. Echter zoals ze nu DSP verspillen, is de processing power van een UAD-2, sorry, al achterhaald. Resultaat: UAD-gebruikers gaan weer 5 jaar zeuren voor een UAD-3 ... :) (dan ben ik alvast de eerste ;)).

Laatst gewijzigd:
Volgens mij loopt duende nu gedeeltelijk op de cpu met behulp van software. Ik heb het even op gezocht blijkbaar levert de SSL Duende V3 software zelfs een verdubbeling van kanalen op. Dus het is zeker mogelijk.

Het heeft een beetje te maken met zoveel DSP power verstrekken als de klant acceptabel vind voor die prijs.

Pure marketing. Ben er van overtuigt dat ze de QUAD ook wel kunnen leveren voor de prijs van de DUO maar zo verdien je geen centjes. Bovendien biedt de UAD een veel wijder aanbod aan plugins wat mensen weer zou kunnen doen kiezen voor een UAD ipv een Duende.

Dat de gemiddelde quadcore cpu meer processing power heeft dan een QUAD UAD2 is dan totaal niet meer aan de orde.

Hey,

Ik zit er over te denken om een uad1e express of uad1 project pack aan te schaffen.
En dan met de voucher de camebridge eq of de fairchild comp erbij te nemen.

Ik ben verder niet van plan om meerdere plugins voor deze kaart aan te schaffen.

Nu is mijn vraag of de meegeleverde plugins de prijs waard (~100 euro) zijn. Ik gebruik momenteel de standaard ableton live 8 plugs en die van kjarhouse (?).
Deze worden minimaal meegeleverd:1176SE, CS1, Nigel, Pultec EQP-1A, Real Verb Pro.

Of moet uad het echt hebben van de duurdere plugs die je erbij kan kopen?

Voor de "kracht" heb ik het niet nodig. Meer dan 30% CPU belasting heb ik nog niet gehad.

Ik las dat er een leuke aktie loopt tm 20juni!

ua_free_100_plugins_big_listing.jpg

Ik neem aan dat dit bovenop de standaard voucher is?

Ik las dat er een leuke aktie loopt tm 20juni!

ua_free_100_plugins_big_listing.jpg

Ik neem aan dat dit bovenop de standaard voucher is?

30 juni
en idd de standaard 150 krijg je ook nog.
bij de quad kaarten krijg je 500 dollar
de duo's 250 geloof ik en de solo 100 dollar

Hey,
Of moet uad het echt hebben van de duurdere plugs die je erbij kan kopen?

Eigenlijk wel, maar als je je budget beperkt wilt houden kan kun je nog wel slim plugins kiezen. Maar alle plugins kun je (vaak) 2 weken testen dus kan je even checken wat jouw ding is. Nadeel daarvan is wel dat je teveel zin krijgt om die plugins toch te kopen.

Voor alleen een fairchild en een fase-lineaire EQ kun je ook gewoon native blijven en alternatieven opzoeken. T-racks heeft een losstaande Fairchild en Pulteq emulatie die wel grappig klinkt en er zijn plenty fase-lineair EQ's. En qua compressor is een Pro-C ook heel interessant als alternatief op een 1176.
Maar ook die zijn niet gratis.

Die UAD-1 worden nu min of meer gedumpt omdat ze end of life zijn.
Je zal er nog lang genoeg van kunnen genieten maar er zal een punt komen wanneer ze er geen support meer voor leveren.
En qua prijs/prestatie denk ik toch dat je beter uit bent met een UAD-2 solo.

Jaja, de UAD 1 is al bijna de eerste vintage dsp kaart, die nog oudere spullen emuleert. Het wachten is op de eerste uad1 emulator ;-)

Ik heb ook nog een uad1 kaart gekocht; wil eerst eens goed aan de slag met deze setup, mocht het tzt nodig zijn dan koop ik wel een uad-2 bij. Bovendien hebben die dingetjes het altijd goed gedaan lees ik, dat veranderd met een nieuwe versie niet ineens dus voor de budget mensen een goede uitkomst imo.

ik ga er denk ik 1 halen (wil het eens proberen). Zit nog te twijfelen tussen het project of de express pack.

Zit er een groot verschil in performance tussen de pci en pci-e versie? PCI versie levert namelijk een "grotere" voucher + meer plugs. Lijkt me niet. Maar er zal vast wel iemand ervaring mee hebben.

------
Nvm de keuze is gemaakt. Die extra meer plugs zijn waarschijnlijk die in de nigel zitten.

Laatst gewijzigd:
Ghehe jij bent dus ook zo bezig :D
Naja ik ga die EQ of die Fairchild erbij kopen. Ik zie net dat het plugin aantal (uiteindelijk) hetzelfde is. Alleen zit er een grotere voucher bij de project pack (pci). Dan ga ik toch liever voor de pci-e aangezien pci steeds minder word. Het zou lullig zijn als ie niet meer in mn volgende pc past. Dan die 40 euro die het scheelt stop ik dan wel bij die 100 dollar voucher voor een plugin.

Ik heb die pci genomen ipv die pci-e omdat ik een goede verb wil. Ik wil met die 150,- de plate 140 kopen.

Die kaarten zijn exact hetzelfde hoor. Het enige verschil is in welk gleuvie ze passen.

Back