Ik hoorde het je zeggen ook over de Nord Stage bijvoorbeeld; naar mijn mening ook overbodig, 1 goede grand erin, 1 goede upright, 1 goede misschien 2 Rhodes'n, Wurli Clav en B3...wat basis synth soundjes en de rest is programming. Uiteindelijk is de meerwaarde voor je gig niets met 7 verschillende grands erin. Vind ik dan he, maar wie ben ik
Hey Manu, 100% gelijk, en ik sta nog altijd 100% achter wat ik gezegd heb, ik snap alleen de 'technische beperking' niet zo, in deze tijd. Van beide niet.
Ok, de vergelijking DSP-power en 'grootte van geheugen' gaat technisch niet op, wat betreft laadtijden heb je gelijk.
Wat ik wil zeggen is: de volgende sample van Clavia 'zal nog wel passen in een 128mb geheugen', maar hoeveel andere sounds (waarvan ik er inderdaad maar 1 heb) ik er dan moet uitlaten, daar ben ik bang voor.
OT:
Het coole aan de Neve-bundle is dat je een vrij hoog aantal channelstrips kan laden waardoor je vrijwel met Neve mixt. De komst van UAD-2 was echt wel nodig, anders moest je een hele hoop UAD-1 in je pc steken om een Neve mixer te emuleren.
Nu HEBBEN ze zoveel DSP-power, nu heb je weer hetzelfde verhaal als je een SSL mixer wilt emuleren. Komt nog bij dat er kaarten zijn die het doeltreffender doen (bv. Duende = 32 monochannels op 1 kaart, die goedkoper is dan een UAD Duo waar je nog de 4K-bundle moet bijkopen, waarbij je dan nog maar de helft van die channels kan draaien). Ik snap de logica niet zo.
Ik vind het beperkend karakter van UAD (en van romplers zoals de NS

) zeker een pluspunt: je gaat meer nadenken over wat je wanneer wilt inzetten. Maar ik ben dat stadium al lang voorbij. De plugins die nu uitkomen en die ik wil inzetten, vreten zoveel CPU dat ik compromissen moet maken in mijn gerichte keuzes. Beetje jammer, maar hier komt dan de commercie opduiken zeker?
De reden dat ik UAD heb aangeschaft is EINDELIJK die processing power. Echter zoals ze nu DSP verspillen, is de processing power van een UAD-2, sorry, al achterhaald. Resultaat: UAD-gebruikers gaan weer 5 jaar zeuren voor een UAD-3 ...

(dan ben ik alvast de eerste

).