Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

Omdat het vandaag Oberheim Matrix dag is een itempje over de 1000 op mijn website met mp3 demootjes, ik had er een KIWI programmer achtergezet om een ander live te tweaken, dat gaat natuurlijk wel sloom en hakkerig check http://www.legowelt.org

oberheimatrix1000.png

Dit is overigens de 3e keer dat ik weer een Oberheim Matrix 1000 heb ;)

De m6 Keys is mijn enige polysynth. Het klavier is echt geweldig en gebruik hem als master klavier. Nog steeds hoop ik dat de CPU mod nog word uitgewerkt. Echt een geweldige synth alleen editen gaat houterig voor bepaalde parameters. Maar wat redread zegt, je kan bv vcf freq aan een leveler toewijzen en dan volgens mij zelfs via cc aansturen.

Ik zal er wel een m1000 bij willen hebben.
Zit ook te denken aan mods voor,
Individuele outs
Vcf audio inputs
Cv control freq, resonance

Lijkt me leuk te combineren met een modular en max msp.

Smackos op een een of andere manier kan ik niet de zip met mp3's downloaden. In Firefox vraagt die om een password en onder de stock Android een andere error.

Fijne demos zeg! Bijzondere machine, vreemd genoeg nooit gehad. Wel de vx-600, die heeft dezelfde binnenkant, soundwise. Ik voorzie een lichte prijsstijging. Heet dit manipulatie van de markt? ;) alle gekheid: superleuk Danny!

Ben in blijde verwachting van een Oberheim Matrix 1000 :) en vroeg me af of er hier iemand firmware 1.13 of 1.16 al geprobeerd heeft (en hier een goede leverancier voor heeft).

Als ik hem dan toch open liggen heb zal ik ineens de batterij vervangen maar vind niet onmiddelijk de service manual... Schuif ik er gewoon een CR2032 in of moet ik de soldeerbout bovenhalen?

Heb er een paar weken geleden 1.16 in gezet, werkt prima. Ik kan je nog wel een chippie branden als je dat zou willen.

Mvg.

CoolRunning

Ben in blijde verwachting van een Oberheim Matrix 1000 :) en vroeg me af of er hier iemand firmware 1.13 of 1.16 al geprobeerd heeft (en hier een goede leverancier voor heeft).

Als ik hem dan toch open liggen heb zal ik ineens de batterij vervangen maar vind niet onmiddelijk de service manual... Schuif ik er gewoon een CR2032 in of moet ik de soldeerbout bovenhalen?

Net mijn "nieuwe" Matrix 1000 even opengedraaid en er zit blijkbaar v1.11 in. Er zijn hier een aantal sympathieke synthforum leden die meest recente versie kunnen branden maar ik zie online (bvb op evilbay) dat er ook nieuwe patchroms voor bestaan. Hoe kan ik checken of ik de meest recente patchrom heb?

De batterij kan ik er blijkbaar gelukkig gewoon inschuiven en lijkt op een gewone CR2032 maar er staat BR2032 op... Ik vermoed dat het geen kwaad kan om er een gewone CR2032 in te schuiven?

van http://www.cr2032-knoopcel.nl/
Een BR2032 heeft dezelfde vorm en maat als een CR2032.
Deze is echter opgebouwd Lithium en Koolstof en geeft daardoor een iets lagere spanning af (2,8 Volt i.p.v 3,0 Volt)
Een CR2025 is vrijwel hetzelfde als een CR2032, alleen iets platter (2,5mm i.p.v. 3,2mm)
Een BR2032, of een CR2025 kunnen dus in veel situaties dienen als vervanger voor de CR2032

Dat kun je verwachten als je koopt voor een marktconforme prijs :engel:

De BR2032 kan dus blijkbaar tegen extremere temperaturen dan een gewone CR2032. Kan ik dus iets harder scheuren...

Waarschijnlijk is die van jou gold-plated. :D

Nee hoor, gewoon origineel zoals het hoort.
Hij bevalt me nog steeds goed, alleen jammer dat ik er weinig mee kan en doe omdat ik de patches niet kan aanpassen omdat ik niet met en pc werk.
Ik had ooit 3 white faces met Acces matrix 1000 programmer, helaas werkte die programmer niet optimaal, soms bleven geluiden steken en moest je de Matrix eerst weer uit en aan zetten wat resulteerde in het kwijtraken wat je al aangepast had.
De huidige (originele) gebruik ik te weinig, maar dat betekend niet dat hij voor een appel of ei weggaat!

Back