Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

Ik zou het zelf doen. Tenzij je twee linker handen hebt.

Wellicht ff googlen naar iemand die het al eens heeft gedaan.

Ja, dat heb ik ook gedaan en ik denk dat het wel meevalt. Ik ga het denk ik gewoon zelf proberen.

ik heb sinds kort naast een Matrix 6 keys nu ook een Matrix 6r. ff wachten voor een nieuw firmware eeprom.
heb zelf de Matrix 6 verkozen boven de M1000. iig nu lijkt mijn keys nog meer zweverig dan de Matrix 6r dus ja... oud?
ik vind dat juist heel mooi.
mijn patches gaan standaard op "keyboard roundrobin"
het idee was de keys te verkopen maar ja 2 voices is wel weer fijn. :)

oud lid dat 3 keer SF contest won had, dacht ik 4 * de 1000, als ik goed herinner de witte. Dus ik ga er van uit dat layeren werkt. Ik dacht dat Prince dat ook deed met zijn OB - layers

oud lid dat 3 keer SF contest won had, dacht ik 4 * de 1000, als ik goed herinner de witte. Dus ik ga er van uit dat layeren werkt. Ik dacht dat Prince dat ook deed met zijn OB - layers
Ik weet dat Prince zo in the early 80s veel met Oberheim heeft gewerkt, ik dacht een OB-XA of iets uit die tijd. Ik heb zelf nog steeds een Matrix 1000, en een OBX8. Mooie machines, past prima bij de Prince sound.

@klinkske ja dat was Skeletem of zoiets.
Daar had ik een discussie mee over advies omtrent de Alpes Machine Matrix controller.
Daar kun je tot 4 Matrix series synths mee besturen.
Maar goed 2 vind ik wel genoeg.
Wil wel heel graag een fatar in mijn keys zetten.

Maar weet niet wat je allemaal kan met de AlpesbMatrix control omtrent splits, layers etc. Iig is stereo geweldig 1 synth links 1 rechts.
Ik houd echt van de wollige darkish sound en het is mijn eerste analoge poly synth.

De prijs is net iets naar beneden gegaan en heb daarom de 6r gekocht. Voor 800.. diezelfde prijs is van r-5 jaar geleden dacht ik.

De M1000 (en evt Matrix 6) kan tot 6 keer worden ge-groepmode dus tot 36x polyfoon. Ooit mijn exemplaar gekoppeld met een lener. Midi doorlussen, met de selectknop naar 'units' en daar het aantal inkloppen. Werkt meteen, incl evt externe (Access) controller Zie ook:

Back