SH 101 is stuk!

Prolab

Stamgast
Wie kan mij vertelen wat er aan de hand is????
Ik zet gisteren mijn 101 aan en hij bromde enorm en de lampjes van de lfo, hold blijven branden. En af en toe ook die van de key transpose!!!!
Wat nu? Is er iemand die dit ook heeft gehad.
;{

Kan je nog iets specifieker zijn? Maakt hij nog geluid? Werkt hij helemaal niet meer? Wanneer heb je de interne batterij vervangen? Het kan nl aan de batterij liggen. Heb je je voeding gecheckt?

Hij maakt nog wel geluid, een heel laag geluid (soort rauwe bas). En voor de rest werkt er niks meer! Alleen het volume reageert een beetje.
Het lijkt wel of ie op hol geslagen is.

reageert ie nog op trigger in en cv/gate signalen?

Gebeurt er iets vreemds wanneer je in de buurt van de power knop op de behuizing drukt (redelijk doordrukken) of de power knop een beetje heen en weer beweegt?

Lijkt op een stroom issue.

Er zit toch geen Backup battery in? Want ik dacht dat je er van die grote jongens in moest doen voor backup van de sequencer, toch?
Of heb ik het mis.....Zit er toch ergens een batt. verstopt.

Ik heb er net ff een cv/gate aan gehangen. En ik hoor dan dat ie stroomjes krijgt, dus een trigger! En als ik hem dan een aantal seconden aan heb staan dan gaan de lampjes langzaam uit. Ff gekloot met aan/uit schakelaar. Dan hoor je ff een laag geluid en vervolgens wordt het een vage brom.

laat er even naar kijken door iemand die er echt kaas van gegeten heeft, lijkt op een voedingsprobleem.
als je nog langer doorklooit, dan kan hij gaan roken, en we weten het, slecht voor de gezondheid,..........
dit geldt overeginds voor alle apparatuur, als het raar doet, niet te vaak aanzetten om te kijken of het ding raar blijft doen. de meeste machines zijn (nog) niet in staat zichzelf te repareren, helaas.
garoeten,
jeroen

Ik wil er wel naar kijken, heb wel watr ervaring met reparaties van SH101...en ik woon ook in Amsterdam.

Back