3 monitoren aansluiten....

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb nu 2 monitoren aangesloten in combinatie met Ultramon.

Ik wil eigenlijk nog een 3e monitor aansluiten aangezien 2 toch weer wat weinig wordt.

Wie heeft hier ervaring mee? Is het prettig werken met Cubase?

Weet je wel zeker dat je met 3 monitors wilt gaan werken?
Heb het zelf nl. ook een poosje gedaan en eigenlijk wat het teveel van het goede.

Maar als je een SLI/AMR moederbord hebt kan je daar 2 kaarten in kwijt en heb je mogelijkheid voor 4 schermen aan te sturen.
Matrox heeft ook iets dat je van 2 schermen 3 kan maken.
Beide is wel redelijk investeren maar het kan zeker.

Ok thanx,

Nou weet je wat is, met 2 schermen zit je eigenlijk altijd precies in het midden, en als je dan recht vooruit kijkt, kijk je tegen de 2 zijkanten aan.
Lijkt me fijn wanneer je er 3 hebt dat je voor de middelste monitor kan zitten en kan uitweiden naar links en naar rechts.

'k heb nu zo'n pci-express (?) kaart met 2 uitgangen.
Ik heb nog een pci-video kaart die ik als het dus goed is in een pci kaart kan steken.

Wanneer je de 2 buitenste schermen wat draait krijg je volgens mij een relaxed cockpit gevoel.

Wat vond jij dan niet fijn werken fuse?

Heb vandaag mijn 3e samsung syncmaster 19" binnen.

Heb ze alledrie werken en ik vind het echt fantastisch. Het middenscherm als hoofdscherm, en de li&re om uit te breiden.

Nu wil ik alleen nog zo'n statief voor 3 monitoren op één voet te zetten, maar die krengen zijn echt duur (rond de 300 euro pfffff)

Voorlopig ben ik een erg tevreden wens en vraag ik me af wat jij niet fijn vond fuse....

Als je 3 schermen gebruikt dan concentreer je toch maar op 1 tegelijk en die andere 2 zijn dan voor het overzicht. Maar dan is een 2e scherm ook al genoeg.
En als je meer info ziet kan het ook betekenen dat je te snel afgeleid wordt en te lang werkt. Dat verschilt natuurlijk per persoon.
Maar goed, ik mix dan ook grotendeels out the box en dan heb je automatisch ook nog overzicht op m'n mixers. Dat scheelt ook wel denk ik.

Oké .. daar zit wat in...

Achja, het ziet er in ieder geval stoer uit *D

Na een paar maanden met triple screen gewerkt te hebben ben ik er toch achter dat het waanzin is.

Zoals je zegt fuse, je kijkt maar naar één scherm en het andere is voor het overzicht. Dan heb je aan 2 meer dan genoeg.

Ik was ook erg vaak de muis kwijt.

Heb er nu weer 2 en vind dit toch achteraf veeeeeeel beter.
(al ziet het wel wat minder stoer uit)

Pleit wel voor je dat je 't gewoon toegeeft en dan ook verandert.
:okdan:
En tevens natuurlijk een ervaring rijker (ook voor anderen die nog twijfelen)

Is mijn vrouwtje ook weer blij, heeft zij niet meer zo'n grote 19" crt bak :D

Back