19" mengtafel

Julest

Stamgast
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mixer. Heb er al aardig wat over gelezen maar ik verzuip een beetje in alle merken, vormen en maten. Nou ben ik op zoek naar een mengtafel waar 12 monokanalen (voornamelijk voor syths, drumcomputer en draaitafels) en zoveel mogelijk aux en subgroepen op zitten. Het liefst ook een meterbalk (en mogelijk een die in een 19" rack kan). Is er iemand die een goed mengtafel weet die aan de meeste van deze eisen voldoet. Alvast bedankt!

Vriendelijke Groeten Julest

Ps. het liefst analoog en met goede eq en headroom.

Ja , ik denk dat Mackie wel een kans maakt of anders
behringer als low budget Mixer :)

Ik zat aan de The Soundcraft Spirit Folio RacPac te denken. Hebben jullie daar enige ervaring mee?

Het wordt ook voor het eerst dat ik een mengtafel echt ga gebruiken dus ben volgensmij nog niet zo gehaaid op het beste en mooiste want ik gok dat ik dat nog niet zo ga horen.

digitaal :

een 2de handse Behringer ddx. wat er ook beweert wordt op het forum hier het is en blijft een veelzijdige en praktische mixer.

analoog
een van de allen & heath mix wizards of de nieuwe zed's

een midas venice 160 , APB rackmixer , Crest rackmixer ,

alle 19 inch uitvoering en goede geluidskwaliteit en stevig gebouwd.

niet zo gehaaid op het mooiste

Dan kan je ook gewoon kijken naar een willekeurige mixer die kleiner is dan 19 inch. Dan laat je een handige Harrie er gewoon twee oortjes bij zagen/buigen/boren en klaar is Kees.

Ik zat aan de The Soundcraft Spirit Folio RacPac te denken. Hebben jullie daar enige ervaring mee?

Ik heb er een te koop in goede staat. Stuur me maar een PB als je interesse hebt.

Studer-961.
Duur maar veel headroom en lineare sound. Dus ook goed klinkend in het laag.
Prijs voor een tweedehands mixer 3000 Euro.
Wat krijg je daarvoor:
- 10 x Mike/Line (3 bands EQ met sweep op het midden),
- 2 Buss,
- 2 Aux,
- CTRL-module,
- Tone-generator,
- Meterbrug,
- 2 x Compressor/Limiter

Nogmaals: Veel geld maar je krijgt er wel waar voor.

Studer-961.
Duur maar veel headroom en lineare sound. Dus ook goed klinkend in het laag.
Prijs voor een tweedehands mixer 3000 Euro.

Nogmaals: Veel geld maar je krijgt er wel waar voor.

der is onlangs zo 1 verkocht op ebay.de voor 2000e

voor 3000e gaan ze echt niet makkelijk weg hoor.

Ik heb er een staan in de studio. Prima ding hoor, niks mis mee. Alleen is hij, zoals Digimod al had gemeld, al wat jaartjes oud dus als je er een gaat kopen wel ff goed inspecteren of alles het nog doet, geen krakende pots enz.
Ik zag dat je 12 monosporen wilde, deze mixer heeft er 10 en daarnaast nog 2 stereo sporen dus houd daar rekening mee. Verder lijkt hij me erg geschikt voor wat je ermee wilt doen.

der is onlangs zo 1 verkocht op ebay.de voor 2000e

voor 3000e gaan ze echt niet makkelijk weg hoor.

Ik onderwerp ze eerst helemaal aan een uitgebreide service-beurt. Daarna gaan ze pas in de verkoop. Als je er eentje koopt via Ebay dan weet je pas wat je gekocht hebt als je de mengtafel onder ogen krijgt. Als je Überhaubt al iets krijgt want er wordt veel gefraudeerd met Studer, EMT, SSL, Neve, DDA etc op Ebay. Dus geld weg en geen waren.
Een tijdje terug had iemand in Canada een advertentie van een Studer-961 op Ebay gezet met foto's "geleend" van mijn website.

Geloof me als ik zeg dat ik de Studer-tafeltjes niet kan aandragen. Zo gemakkelijk verkoop ik ze. En voor 3000 Euro. Geen probleem.
Sterker nog,...binnenkort heb ik er ééntje staan in mint-condition. Deze gaat weg voor rond de 4000 Euro. Er hebben zich al twee gegadigden gemeld.

1000e voor een servicebeurt dan,das dik betaalt lol!

Tafel afstoffen en kijken dat alles werkt zonder storing is ook een servicebeurt,dat kost je max een uur tijd....

Luister jij verkoopt ze,jezelf koop je ze niet aan 3000e,dus dit wil zeggen dat ze veel goedkoper te vinden zijn,het zijn ook 'deze' tafels aan die prijzen die jij als zowel eender wie anders aankopen kan en dat is niet aan 3000e.

als er studers aan 4000e aangeboden worden op ebay blijven ze gewoon staan,der is een kerel die 3800e vraagt voor een zeldzame EMT in Belgie,ben ernaar gaan kijken is super mooi en in goede staat,staat ook op een forum,iedereen wil em maar geen enkele gek die vandaag nog 4000e betaalt voor zo een tafel..

Of toch ,wel ja er zijn altijd nog gekkere natuurlijk die rondlopen.

Men moet wel opletten op ebay,maar de mensen zo afschrikken dat is niet wijs,en wie koopt nu een studer vanuit canada,als je ze in DE kan kopen.

wat betaal jij voor een studer A779 ? 850e max..? lol,en dan x2..(voor de 'service':dubbel:

Gast, loop niet te gallen. Jij repareert vast en zeker zelf niks dus hebt geen idee wat voor werk erbij kan komen kijken.
Als je het er niet mee eens ben, laat hem lekker die tafels verkopen voor 3000-4000. Wat boeit jou dat nou ?

Er staat nu een Mackie 1604VLZ pro te koop in het marktplaats-deel van het forum. Misschien is dat wat?

Back