soort ruis op monitoren bij slepen vensters

bart1986

Stamgast
Ik hoor bij het slepen van vensters in windows xp, en bij flink laden een soort van ruis achtig iets op mijn monitoren... (krk vxt6) hoe kan dit, en wat is er aan te doen.... geluidskaart is overigens een rme hdsp

Laatst gewijzigd:
zit je pc wel op een geaard stopcontact?
Gebruik je een laptop ?
stopcontact is geaard, nee gewoon een pc. Als ik de kabel uit monitor trek is de ruis weg, dus mogelijk een slecht kwaliteit kabel? Wat me stug lijkt want de verkoper van muziekwinkel met volgens mij erg veel verstand van bekabeling etc gaf me deze mee.

stopcontact is geaard, nee gewoon een pc. Als ik de kabel uit monitor trek is de ruis weg, dus mogelijk een slecht kwaliteit kabel? Wat me stug lijkt want de verkoper van muziekwinkel met volgens mij erg veel verstand van bekabeling etc gaf me deze mee.
Heb je het ook als je met een koptelefoon , of pc-speakerkes direct van je geluidskaart luistert?
Ik heb dat ook eens voorgehad... ging na een tijdje vanzelf weg...
Ook heb ik het eens voorgehad telkens ik met de muis bewoog...
Heb je al eens geprobeerd de windows2000 look op te zetten? Dat werkt soms...
Die aarding had ik anders ook voorgesteld...

Ik meen ergens te hebben opgevangen dat iets te maken heeft met neveneffecten van je CPU/GPU en je UI....

Succes ermee, want het is zeker niet aangenaam !!

Ciao

ik kan niks anders dan adat op mijn hdsp 9652 zetten dus denk niet dat het aan die kabel ligt. Er kan dus geen koptelefoon of line out aangesloten worden om het te testen. Of hij moet een andere hebben.

Heb je het al eens geprobeerd met je pc op een ongeaard stopcontact? Dat werkt namelijk wel vaak bij laptops.
Heb je een draadloze muis ?

Ik heb nu achterop die rondjes van volume bijna dicht zitten, echt maar een heel klein beetje open. Geluid is hard genoeg, detail is ook goed en geen last van het buzzen dus ik ben blij*D

Back