plakplastic/nepleer/whatever + stalen hoekjes op mdf

koediman

--<{(OoO)}>--
heb sinds kort 2 mooie kasten van mdf-hout staan. moeten eigenlijk nog wel afgewerkt worden. het liefst zou ik dat met van dat spul doen wat ook op jaren 80 synths zit. zwart plastic met een reliefje zeg maar. mag ook best een ander kleurtje (legergroen?) zijn.
ook lijkt het me tof om er stalen hoekjes a la flightcase op te zetten daarna.

enig idee waar ik dit soort spul kan kopen?

eigenlijk wel ideaal, mooie hoekjes ook... denk dat ik daar wat fraais ga bestellen.

als iemand een ander idee heeft hoor ik het ook graag hoor. zal toch nog wel eventjes bezig zijn met uitzoeken/beslissen.

Is het om je katten in te huisvesten?

Hier in Rotterdam heb je zo'n kunstenaarsbenodigdhedenwinkel, die hebben van dat fake-leer plakplastic, niet zo stevig, maar wel goedkoop. En ook in knalrood!
Bij jou in de buurt is vast ook wel zo'n winkel te vinden.
Succes!

ah... harolds, uiteraard. ik zal daar eerst eens gaan kijken. bestellen via internet kan altijd nog maar liever zie ik het materiaal eerst met eigen ogen.

ook dank voor de fineertip trouwens maar ik denk toch dat ik voor plastic ga.

heb uiteindelijk toch tolex bij tonefactory besteld. zag bij harolds niet zo snel liggen wat ik zocht. is ook altijd lastig daar in die volgestouwde winkel en eeuwige drukte.

nou nog lijm uitzoeken om de tolex op mdf te plakken. iemand nog tips? die spuitlijm die ze bij tonefactory verkopen schijnt zodanig dun te zijn dattie erg snel door mdf wordt opgezogen dus die heb ik maar niet erbij gekocht.

bison tix dacht ik. zo'n bus met een soort gel/pasta achtig. ik zal straks even kijken hoe het precies hee. heb pas deze kast gedaan.
ging goed.

Attachments

• 2600kast.jpg
    2600kast.jpg
    757,4 KB · Bekeken: 90
yep
bison tix contactlijm / GEL

het is een blik van 70cl, weegt niks. helemaal insmeren met een lijmkam en plakken maar. het grote voordeel van de gel is dat het niet drupt, of dat er van die draden lijm heen en weer gaan die weer op de verkeerde plek terechtkomen. het werkt fijn, veel fijner dan andere lijm.
je hebt wel redelijk wat nodig. dat blik was na de arp voor meer dan de helft leeg.

Back