waar filmmuziek?

trex

Stamgast
hallo,
ik ben namelijk al lang op zoek naar trailer muziek. Dus grootse muziek.
Bij alle films hoor je wel boembastische muziek, maar nooit weet ik vanwie die is. Of hoe het nummer heet. Kennen jullie componisten, en tracks van zo'n muziek?

bv: die van lord of the rings, reqium for a dream bewerking die ken ik.

maar bv nog deze van transformers:

http://nl.youtube.com/watch?v=XnwmUZuF5OY

in die trend, zoek ik dus tracks.

Tips welcom

via wiki kan je toch wel een hoop over de muziek bij een film vinden misschien ?

Hans Zimmer is een hele bekende film-muziek artiest .. bijna irritant zovaak als dat hij de scores maakt

via imdb kun je van elke film de componist opzoeken.
Je zoekt een film... dan kom je bij 'writers', waaronder 'more' aan te klikken is, doe je dat, dan kom je de componist ook tegen.

ja merci, maar ik heb het namelijk meer over de stukken met een groot koor die korte teksten roepen, zoals op het einde van de trailes, jullie wel allen bekend. maar nergens vind ik zo'n volledig lied.

Behalve de bekende carl orff, ken ik geen andere componist die zo'n stukken maakt.

titels welkom

alvast bedankt

mischien klassiek mixen met explosies:okdan:

Muziek voor een trailer wordt meestal andere muziek gebruikt dan uiteindelijk
voor de film , dit komt omdat de film nog niet af is en de muziek
nog gemaakt moet worden , er wordt echter steeds meer stockmuziek gebruikt van
iets onbekende componisten meestal uit de Game wereld,

Bill Brown
http://www.billbrownmusic.com/

Ja zeg ,dan loop jij zeker kotsend door het leven? Geeft dat een idee van jouw smaak? Ieder z'n meug he (...en de boer neukte z'n varken).

Nou, Bij linkin park kan ik ook moeilijk mijn eten binnen houden,
en dat ligt niet aan mijn kookkunst.

Nou die flauwekul is ook niet mijn kopje thee maar gelukkig werkt het niet zo heftig op mijn gestel, meer op de lachspieren en de vinger die de afstandbediening bedient. Maar ach, als mensen er het mooi vinden moeten zij dat weten, wie ben ik om daar over te oordelen. Neem maar vast een teiltje mee als je m'n cassettebandjes-, LP-, DCC-, en CD-collectie komt bekijken!

ja merci, maar ik heb het namelijk meer over de stukken met een groot koor die korte teksten roepen, zoals op het einde van de trailes, jullie wel allen bekend. maar nergens vind ik zo'n volledig lied.

In het geval van composities voor specifiek films en spellen zijn die teksten vaak nep, bij mijn weten. Bijvoorbeeld bij de filmpjes van Warcraft 3 (zie willekeurige trailers): het koor brult gewoon wat willekeurige Latijn-achtige woorden, en voilĂ , klinkt net echt (uiteindelijk is het toch het resultaat dat telt!). Het lijkt me dan ook dat in de meeste gevallen nieuwe muziek gemaakt wordt. Ergo: componisten opzoeken op imdb en dergelijke, en proberen soundtrackcd's te scoren...

Back