Tips voor het maken van cinematische muziek (met van die 'war drums' etc)

Hmm ik weet niet hoe ik er bij kom, maar nu ik het nog eens nacheck zie ik dat Damage helemaal niet included is bij Komplete 8 Ultimate..
die drumgeluiden zijn toch niet zo bijzonder man hehe
Wat zou jij mij aanbevelen dan?

Probeer een goedkope Roland M-OC1 te kopen. Is wel hardware, maar kost geen drol, klinkt lekker vol (ook in het laag) en al die percussionsounds zitten erin.

Kost je zon 100-150

Of een Emu Virtuoso Pro ofzo.

(deze track zit vol met de Roland M-OC1)
http://soundcloud.com/septicstudio/marchofthesaints
Track is ook gebruikt voor een film/clip van iemand anders. Maar materiaal daarvan is te expliciet om hier te vertonen.
Je hoeft toch niet veel te editten aan die sounds, fx enzo doe je via je DAW dan.

(en heb je gelijk een berg mooie volle strings en brass erbij)

Als je meer dan 2 NI plugins wil (en 1 er van is Kontakt) is het voordeliger om Komplete te kopen.

Verder zit in Kontakt zelf al VSL Kontakt Edition, een afgeslankte versie met een hoop instrumenten.

Wil je dit soort soundtrackzwik, dan is http://cinesamples.com/ or http://www.projectsam.com/Products/Feature-Products/ een goed idee. Over het algemeen heb je Kontakt nodig om uberhaupt libraries af te spelen; het is veel voordeliger voor een sample-boer om alleen maar de library te bouwen met Kontakt als ontwikkelomgeving dan zelf een sampler plugin te bouwen.

Kontakt zelf is groot en log, maar kan ontzettend veel. Om even te laten zien hoe gecomponeerd wordt:

Ja - orkestraal spul is duur. Komplete is niet goedkoop. Maar zelfs de gewone versie (niet Ultimate) van Komplete is erg goed, en als je geduld hebt heeft NI vast wel weer eens een rondje met korting - van de zomer liep er een leuke aanbieding, met Kerst kan dat gerust nog eens gebeuren, maar pin me er niet op vast.

Dat van de OC-1 kan ook met een JV1080 en de Orchestral-1 kaart. Die zijn wat makkelijker te vinden, en dan kun je tenminste wat meer editen en heb je 64 stemmen polyfonie ipv 28 (volgens mij hadden die dedicated Roland-modules allemaal een JV880 er in met 1 expansion) - 28 is snel op als je alle 4 de "tones" aanzet en multitimbraal wil werken. Kontakt is echter een heel stuk dieper - veel meer samples en intelligentie wat ook helpt met componeren.

Ok jongens bedankt zo ver, ik ga even kijken wat het wordt, als ik er niet uit kom, meld ik mij wel weer :)

Pak gewoon de timpani uit een willkeurige GM KIT, samen met de orchestral hit en je bent al een heel eind, kost niks......

Neem alchemy player free met al een 1 GB aan samples.Gratis om mee te beginnen.
En verder kun je zoeken in de the sound&libraries.Voor een betaalbare prijs.
Zoals dream voices,himalaya vintage,dark space,guitar mutations,steamworx,cinematic atmospheres,cinematic,impacts,planet earth,himalaya pads,enz.

Heb voor 300 euro Komplete 8 te koop staan, kan je altijd nog uitbreiden naar ultimate voor 500 euro.
Dat scheelt weer 159 euro!

Back