Emu 0404 werkt niet..

Don Decay

Nieuwkomer
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem? :erm:

Momenteel heb ik weer précies hetzelfde probleem als vorig jaar met m'n geluidskaart. De installatie werkt weer eens moeizaam mee.

De geluidskaart had ik vorig jaar na een volle week proberen 'plots' aan de gang en toen ook ten volle gebruik van gemaakt. Maar na een schijfopruiming/formattering laatst moest ik 'm weer opnieuw installeren.

Dit wil dus totaal niet. Cubase pakt 'm niet, elke update of wat dan ook heb ik ook al geprobeert. Zelfs de manier (die ik doorkreeg van de winkel waar ik 'm had gekocht) dat ik de geluidskaart pas moest connecten na de installatie.

Hun gaven mij wel als laatste tip dat, omdat ik steeds foutmelding 'trage usb op snel apparaat' krijg, ik een firewire (USB .2) zou moeten kopen. Vind dit toch dan raar, want vorig jaar deed de Emu 0404 het gewoon wel zonder ook maar een Firewire..

Maar niks heeft geholpen.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Alvast bedankt!

ik zie dat je de termen firewire en USB 2 door elkaar haalt

voor je Emu 0404 USB heb je een USB 2 poort nodig
je kan deze eventueel extra inbouwen dmv een PCI kaartje van de lokale pc-boer
dan weet je zeker dat je in de toekomst genoeg snelle USB 2 poorten hebt

Hmmja, dan toch dat maar doen. Maar wel apart dat de geluidskaart met mijn micrfoon nog wel maandenlang goed heeft weten te draaien hiervoor.

Hmmja, dan toch dat maar doen. Maar wel apart dat de geluidskaart met mijn micrfoon nog wel maandenlang goed heeft weten te draaien hiervoor.

het is inderdaad raar
maar voor een tientje ben je van het probleem voorgoed verlost

btw heb je er geen USB hub tussen hangen?

Ja, er hangt een USB hub tussen ja. Maar volgens mijn pa nog steeds geen USB 2

Ja, opzich wel een goed idee. Maar kennelijk zit er wel een USB 2 in de pc want daar draaide die eerst op. Nu helaas niet door één of andere reden.
Maar alle opties heb ik nu gehad, behalve dan een PCI te kopen met Usb 2 slots.
Doe ik dat denk ik wel ;) Thanks

Ik heb ook een EMU-0404... Ik krijg hem wel geïnstalleerd, vreemd genoeg moet ik 'm elke zoveel tijd opnieuw installeren omdat ie gewoonweg geen signaal meer uitzend :stupid

Je moet iig die E-MU Patchmix DSP installen!!

Back