Vocal gelijk zetten (timestretching etc)

ProCeela

Stamgast
Het is al 1000 x gevraagd en uitgelegd en opzich weet ik ook wel hoe het werkt :

Ik heb nu dus een gruwelijke acapella , en ik heb hem ook wel gelijk gekregen met me bpm die ik gebruik (155) dat heb ik gedaan via ableton live , maar als je gaat timestretchen ( wat ableton toch ook doet) dan blijft de vocal gewoon niet zuiver meer en zitten er lichtelijk kraakjes in

Is er manier om wel te strethcen of op bpm te zetten zonder dat dit ten koste gaat van de vocal ?

Ja, je track aanpassen naar de snelheid van de Acapella (erg flauw, maar wel het mooist)

Blijkbaar verschilde je track niet zoveel met de Acapella aangezien je alleen nog wat kraakjes hoort, maakt het zoveel uit ?

check de site Celemony (tooltje Melodyne) .. daar heb ik wel een hoge pet van op

Als je het echt mooi wilt doen, moet je de vocal handmatig stretchen, en daarbij de attack intakt houden. (oftewel alleen de tail stretchen van elk woord of hum)
daarbij kan je de automatische timestretch versie gebruiken als guide van lengtes en quantize.

in Cubase heb je Time Warp om je vocals strak te leggen op je track. Vind ik persoonlijk altijd wel erg goed werken.

thnx voor de reply's , ik gebruik zelf ook cubase sx 3

en had wel een tijdje geleden wel gezien ergens op i-net hoe dat time warp werkt , ik denk dat dat ook de beste manier is ,nog maar is uitzoeken dan alleen het gaat hier om een vocal van zeker wel 1,5 min die ik moet gebruiken

Als je de originele BPM hebt, doe je in cubase gewoon Time stretch, voer je de orignele snelheid in, dan de snelheid die het moet worden. Doe dat op de hoogste sample mogelijkheid (kun je aangeven in het menu) en voila! Werkt echt heel goed!

1. Zorg dat je 1 complete zangfile hebt (geen losse stukken, 1 totaal render)

2. Rechtermuisknop-->Proces-->Timestretch

3. Geef bij original length het bpm aan dat het nu is

4. Geef bij resulting length het bpm aan dat het moet worden

5. Kies bij algorithm (MPEX3) (Poly Complex in cubase4)

6. Druk op Proces

7. Ga de hond uitlaten, kinderen eten geven, vriendin verwennen ofzo, want daar heb je dik de tijd voor (afhankelijk van de snelheid van je computer)

8. Klaar is Kees

Succes!!

Weet niet of het soelaas biedt en of je het al geprobeerd hebt, maar je kan in Ableton ook 'Complex' kiezen als Warp type; deze staat standaard op 'Beats' en die modus is minder geschikt voor vocals en melodie.
In de manual staan de verschillende warp-types en hun toepassingen beschreven.

Back