schandalige advertentie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Als aktief lid van de beweging "juiste behandeling van synthesizers" wil ik hierbij een protest oproepen tegen de volgende advertentie:
schandalige advertentie
Yamaha DX7 synthesizer
veel gebruikt door Kraftwerk, Underworld, Orbital, Tangerine Dream, Vangelis,Brian Eno, Genesis,Jan Hammer, Teddy Riley, Supertramp, Phil Collins, Stevie Wonder, Daryl Hall, Steve Winwood, Scritti Politti, Depeche Mode, Front 242, U2, A-Ha, Enya, The Cure, Astral Projection, Fluke, Kitaro, Elton John, James Horner, Toto, Donald Fagen, Chick Corea, Level 42, Queen, Yes, Herbie Hancock.

Het is een lage streek om iemand een hele mooie synth aan te bieden door te zeggen dat hij door allerlei beroemde mensen is gebruikt. Je gebruikt een synth om z'n eigenschappen en niet iets anders.

Stop deze onzin!

"WACHT eens even! Tangerine Dream???? Maar ik ben onwijs fan van Tangerine Dream!!! Als zij die zogenaamde DX7 gebruiken, dan MOET ik 'm ook hebben!!! Het liefst vandaag nog!!! moet... DX7... kopen... -reutel- moet... DX7... kopen... moet... DX7..."

denk je dat er mensen zijn die zo reageren? of dat de verkoper denkt dat er mensen zijn die zo reageren?
misschien wel eigenlijk. zou wel zielig zijn.

;)

"Hebben al deze mensen ook hun handtekening op de door u aangeboden synth gezet?" :W

Ja hmmm je hebt ook mensen die plaatsen een advertentie met vermelding
van de nieuw prijs. te koop DX7 was 6000 gld nu voor maar 395 euro.
Hij had beter kunnen vermelden wie de DX7 niet heeft gebruikt dan
was hij zo klaar ;)

Ik denk niet dat deze lijst zoveel invloed heeft. Iemand die de DX7 niet kent, zal deze niet zo snel kopen als er weinig informatie staat, over wat dat ding kan. Het is een synth die door kenners gekocht wordt en die worden niet erg beinvloed door dit soort lijsten. Ik vind het zeker niet schandalig, maar 'DX7 te koop' had ook wel volstaan, zo'n ding ben je zo kwijt.

Te koop! Geweldig!

ProelPFS30.jpg

Onder andere gebruikt door the Crystal Method, Kraftwerk, Underworld, Orbital, BT, Talking Heads, Brian Eno, Tony Banks, Mike Lindup of Level 42, Jan Hammer, Roger Hodgson, Teddy Riley, Brian Eno, T Lavitz of the Dregs, Sir George Martin, Supertramp, Phil Collins, Stevie Wonder, Daryl Hall, Steve Winwood, Scritti Politti, Babyface, Peter-John Vettese, Depeche Mode, D:Ream, Front 242, U2, A-Ha, Enya, The Cure, Astral Projection, Fluke, Kitaro, Vangelis, Elton John, James Horner, Toto, Donald Fagen, Michael McDonald, Chick Corea, Level 42, Queen, Yes, Michael Boddicker, Julian Lennon, Greg Phillanganes, Stabbing Westward and Herbie Hancock, William Ørbit, Uberzone, Norman Cook (Fatboy Slim), Autechre, BT, Vince Clarke, Moby, 808 State, Underworld, Leftfield, Fluke, Josh Wink, Todd Terry, Depeche Mode, Eat Static, Biosphere, The Prodigy, The Shamen, Bushflange, Cirrus, Astral Projection, Apollo 440, Faithless, Union Jack, Computer Controlled, Pet Shop Boys, Freddy Fresh, Rabbit in the Moon, Laurent Garnier, and the Chemical Brothers en Pieter van Vollenhoven.

hahaha ja die is erg goed

maar ik dacht ook al van waaw, ik heb de DX-7 gekocht die nog is geweest van underworld, genesis etc etc. Zeker een slechte synth als ze m allemaal doorverkochten maar ja

Ik snap t wel hoor....Oude trucjes
Niet voor niks dat sommige artiesten apparatuur krijgen opgestuurd door de grote firma's om eens mee te spelen !
in ruil voor het mogen vermelden van hun namen :D dan komt zo'n apparaat ook in de lijst bij interface e.d. en denken mensen die net opzoek zijn naar een apparaat als dat hmmm als die en die hem gebruikt dan zal ie toch wel goed moeten zijn, dan zal ie wel beter zijn dan t apparaat van de concurrent denkt men dan !

<betweter modus>
Origineel geplaatst door mikeandrews
Te koop! Geweldig!

ProelPFS30.jpg

Onder andere gebruikt door Tony Banks

Sorry, moet ik je ongelijk ingeven... Hij gebruikt alleen maar de pedalen die bij zijn synths worden geleverd en anders de pedalen van BOSS :D

en btw. PC heeft ook geen dx 7 gebruikt... Het was Peter Gabriel die em gebruikte...

</betweter modus>

Maar goed ff ontopic. Tja, bijna alle pop acts uit de 80ies hgebben wel een dx 7 of variant daarvan gebruikt. Ik merk vaak dat de meeste mensen hun info van sonic state of vintagesynth.org plukken en dat kopieeren in hun ads. Alleen hij legt er idd nadruk op. SLimme commercie... maar goed, al heb je zo'n dx 7, je weet waarscheinlijk toch niet wat k-werk voor presets ofzo eruit heeft gebruikt. (die gasten kennende, ze zullen wel zelf wat gebliep hebben geprogammeerd in een DX7 :D )

DX-7

DX-7

Jullie hebben helemaal gelijk. Maar volgens mij bedoelt de plaatser dat genoemde mensen OOK een DX-7 hebben gehad.
Maar dan is hij vergeten te vermelden dat Howard Jones ook de DX-7 heeft gebruikt MET de fabrieks geluiden in het geheugen.

Re: schandalige advertentie

Origineel geplaatst door fuse
Als aktief lid van de beweging "juiste behandeling van synthesizers" wil ik hierbij een protest oproepen tegen de volgende advertentie:
schandalige advertentie

Het is een lage streek om iemand een hele mooie synth aan te bieden door te zeggen dat hij door allerlei beroemde mensen is gebruikt. Je gebruikt een synth om z'n eigenschappen en niet iets anders.

Stop deze onzin!

eh.. chillen :D. die man heeft gewoon even alles wat er bij www.vintagesynth.com stond overgenomen. de meeste mensen weten ook niet wat "operators" zijn, alleen dat geluid nr. 11 van de patches instant whitney houston is :D.

schandalige advertentie

Luister of in dit geval lees:
Misschien is het handig om als je zo'n advertentie tegen komt de adverteeder op zijn advertentie te wijzen dat het misleidend is. Nu gebruiken we de forum als een klaagbak. Mag maar waarschuw elkaar als iemand zoiets ziet en dan met zijn alle de persoon in kwestie helemaal gek mailen. Lullig, maar als het een schanalige of misleidende advertentie is denk ik dat het handig is, zodat hijof zij weet dat men 'fout' is

LOL! 8o)

Ik zat vandaag de interface te lezen, een of andere Belgische shop had ook zo'n lijst met namen bij een Moog (Voyager?) staan.

Grappig genoeg stond JMJ er niet bij....

Maar ik denk op zich niet dat dit een misleidende advertentie is, het apparaat is ook daadwerkelijk gebruikt door het meerendeel en vaak veel ook, het is niet zo dat iemand gewoon een kutsynthesizer loopt te hypen.

Als ze nou bij een TB-303 zouden zeggen dat Herbie Hancock hem gebruikt heeft en hij daarom 1700 euro moet opbrengen.....dan zou ik zeggen hangen die gast!!!! Dat is gewoon meer dan de nieuwprijs!!! :D

Het kan natuurlijk wel kloppen dat die artiesten die synth gebruiken, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze hem vaak gebruiken. Er zijn genoeg artiesten die wel eens iets aparts gebruiken om een vreemd geluid te creeren of iets wat nog niemand heeft, maar dit betent natuurlijk niet dat het apparaat garant staat om groot te worden.

Ik vind het wel misleidend. Maar ik geloof niet dat ik een synth zou kopen omdat A-ha hem heeft gebruikt.

Re: schandalige advertentie

Origineel geplaatst door fuse
schandalige advertentie

Stop deze onzin!
waar je je allemaal niet druk over kan maken...

erm... is het niet zo dat er ook nog steeds mensen zijn die perse een 303/808/909 willen hebben omdat deze ooit ook door de groten der techno zijn gebruikt... er van uit gaande dat een specifiek apparaatje ze instant succes zal geven... das pas schandalig

Ik wordt dan bij deze lid van A.S. (Amnesie Synthernational) Onthou dat ik blond ben

Dit vind ik net zo'n bullshit als : W30- DE prodigy synth
So what... als liam graag zn big mac zonder ketchup eet hoeft dat toch niet het lekkerste van de wereld te zijn ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back