er zijn verschillende standen waarin je de bcr kunt zetten.
- USB
- standalone midi
Er zijn nog meer standen waarbij de midi poorten een andere functie krijgen. (er zit 1 in en 2 outs op, hierdoor kan je ook nog een andere bcr of bcf eraan hangen)
Hier weet ik eigenlijk niets vanaf omdat ik hem puur als programmer voor mijn juno gebruik.
Misschien is het handig als je de handleiding even download en die doorleest? Dan weet je precies wat deze kan. Er staat overigens niet in dat de bcr geschikt om sysex te ontvangen en door de sturen maar dat is hij wel.
Hoe ik de bcr gebruik is als volgt:
Vanuit mijn pc gaat er een midi kabel in de bcr, de out van de bcr gaat naar de juno en de out van de juno gaat weer naar mijn pc.
Zo kan ik alle midi noten opslaan en later weer veranderen. Met de bcr beinvloed ik het geluid van de juno, dit heeft als voordeel dat ik niet door de menutjes hoef te bladeren maar alle parameters direct onder mijn vingers heb.
Enige nadeel is dat ik niet het draaien van de knoppen van de bcr kan opnemen
Om hem te programmeren kun je de learn functie gebruiken (even de midi in en out met elkaar verbinden van beide apparaten) met een druk op de knop kun je de bcr laten leren wat je op jouw apparaat indrukt als het ware. Zo kun je eenvoudig alles programmeren in de bcr.
Er is geloof ik nog ergens een topic over...
Succes