Gez: PG800

Status
Please reply by conversation.
Pg800

Pg800

Zoiets als dit dus ;)

Attachments

• pg800.jpg
    pg800.jpg
    23 KB · Bekeken: 59
Welliswaar geen pg800 maar wel een tip die misschien de moeite waard is..

De Behringer BCR2000 kan ook als programmer dienen, helaas vergt het iets tijd om hem in te stellen (wel te doen dmv learn functie) maar de prijs van het apparaat maakt dat ruimschoots goed denk ik.

Ik gebruik hem zelf ipv de Pg-300 voor mijn juno en dat werkt perfect!

Succes!

Hoi Boelie,

Bedankt voor de tip.
Gelijk even op de site van Behringer gekeken.

Vraagje: moet je hem dan via een PC aansluiten, of sluit je hem rechtstreeks op de MIDI In en OUT aan van de JX8P?

er zijn verschillende standen waarin je de bcr kunt zetten.

- USB
- standalone midi

Er zijn nog meer standen waarbij de midi poorten een andere functie krijgen. (er zit 1 in en 2 outs op, hierdoor kan je ook nog een andere bcr of bcf eraan hangen)

Hier weet ik eigenlijk niets vanaf omdat ik hem puur als programmer voor mijn juno gebruik.

Misschien is het handig als je de handleiding even download en die doorleest? Dan weet je precies wat deze kan. Er staat overigens niet in dat de bcr geschikt om sysex te ontvangen en door de sturen maar dat is hij wel.

Hoe ik de bcr gebruik is als volgt:

Vanuit mijn pc gaat er een midi kabel in de bcr, de out van de bcr gaat naar de juno en de out van de juno gaat weer naar mijn pc.

Zo kan ik alle midi noten opslaan en later weer veranderen. Met de bcr beinvloed ik het geluid van de juno, dit heeft als voordeel dat ik niet door de menutjes hoef te bladeren maar alle parameters direct onder mijn vingers heb.

Enige nadeel is dat ik niet het draaien van de knoppen van de bcr kan opnemen

Om hem te programmeren kun je de learn functie gebruiken (even de midi in en out met elkaar verbinden van beide apparaten) met een druk op de knop kun je de bcr laten leren wat je op jouw apparaat indrukt als het ware. Zo kun je eenvoudig alles programmeren in de bcr.

Er is geloof ik nog ergens een topic over...

Succes :)

maar veel minder draaiknoppen , verder zie ik het nut van de gemotoriseerde faders van een bcf niet tegenover de vele draaiknoppen die de bcr bezit niet.

Ik gebruik de vele draaiknoppen op de bcr dus echt alleen om de juno te editten..

Misschien dat ik een bcf wel interessant vind in de toekomst om de stand van de faders in mijn DAW snel te veranderen maar tot nog toe red ik me prima met de muis :)

De BCR kun je rechtstreeks aan de JX8P hangen, heb ik zelf ook vorig weekend gedaan.

Als je LEARN gebruikt kun je op de JX8P een functie selecteren die je wilt editten en een paar keer met de EDIT-schuif heen en weer bewegen. Als hett goed is moet de BCR na een paar keer de sysex-string oppakken.

Dank je Eraser.
Gezien de prijs en de vele knoppen lijkt het mij ook een goed alternatief.
Ik ga er sowieso een aanschaffen.
Gezien de mogelijkheden is ie altijd wel bruikbaar in de studio. :eureka:
Ik sta ervan verbaasd dat ik er zelf nooit aan heb gedacht.
Zo zie je maar: je bent nooit uitgeleerd. :geslaagd:

Ik zoek nog steeds op zoek naar een Roland PG800 programmer.
Deze wordt gebruikt bij o.a. de JX-8P.

Wie heeft of weet er een te koop?

Attachments

• pg800_2.jpg
    pg800_2.jpg
    10,7 KB · Bekeken: 60
Nog niet geprobeerd.
Maar het lijkt mij wel leuk om toch ook de PG800 in bezit te hebben.
Per slot heb ik ook de D50 en de JX3P compleet met programmer.

Ondertussen ga ik binnenkort met de BCR2000 aan de gang.
Mocht ik dan alsnog een PG800 kunnen vinden, dan gebruik ik de BCR waarschijnlijk om live het geluid van mijn geluidsmodules of andere synths te editen.
Als dat goed werkt, dan koop ik mischien later nog een BCR erbij.

Status
Please reply by conversation.
Back