Ik heb een Siel Orchestra 2 die nogal wat onbedoelde herrie maakt; alles werkt maar er zit een soort ruis/onweer-geluid op de achtergrond die 'm meestal onbruikbaar maakt. Gek genoeg heb ik ook al meegemaakt dat het af en toe weg is en dan zijn alle geluiden dus wel clean. Ook een aantal switches kraken als ik ze beweeg.
Nu zat ik te denken; zal ik 'm openmaken en grondig schoonmaken van binnen? Zou dat helpen? En hoe pak ik dat aan? Waar moet ik op letten? Wat voor spullen gebruik ik? Mijn DIY technische kennis beperkte zich tot nu toe tot het solderen van gitaarplug (vrij weinig dus)
Ik heb gegoogled maar geen info hierover gevonden. Heeft iemand hier tips en/of ervaring? Alvast bedankt.
Nu zat ik te denken; zal ik 'm openmaken en grondig schoonmaken van binnen? Zou dat helpen? En hoe pak ik dat aan? Waar moet ik op letten? Wat voor spullen gebruik ik? Mijn DIY technische kennis beperkte zich tot nu toe tot het solderen van gitaarplug (vrij weinig dus)
Ik heb gegoogled maar geen info hierover gevonden. Heeft iemand hier tips en/of ervaring? Alvast bedankt.
"brakke connectors" Ben benieuwd of ik die zal herkennen. En hoe maak ik die schoon? Moet ik met olie aan de gang of schoonmaakmiddelen, of een stofzuiger? Tips welkom (als iemand een website weet over het schoonmaken/onderhouden van synths; links graag)