[SpaceDisco] I Want You At 4AM

Missing Links

Ouwe rot
Zo! Dat is weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Vond het na al het hiphop geweld van de laatste tijd wel weer tijd voor wat anders. Weet niet hoe je het zou moeten noemen... 110 BPM, 4/4 Kick, 70's soul strijkers vs. detroit strings en veel bas. Ik noem het maar ff spacedisco voor het gemak. haha.

Het is wel een eerste versie. Afgemixt op een koptelefoon dus hij zal nog wel wat rommelen in het laag. En alle kleine variaties moeten nog ingebouwd worden. maar het geraamte staat wel lekker zo denk ik.

http://www.missinglinks.nl/IWantYou.mp3

Laatst gewijzigd:
Grappig. Kan het hier niet goed horen op me pc speakers.

Zou de beat wat meer varieren. Groove langer maken en dus meer met je closed en open hihat spelen. Klinkt nu een beetje gemaakt afgekapt.

Bassline klinkt een beetje square wave achtig. Maar kan het hier niet goed horen. Zou ik toch een andere geluid voor kiezen omdat 't een typisch electro house geluidje is geworden maar dat is een keuze natuurlijk. Ik hoor iig liever een diepere bass.

Voor de rest leuke opzet Boris ! :okdan:

Hmmm Het begint veelbelovend maar het gaat niet echt los, vind ik jammer. Ben het eens met MadR over de bas. Als ik het zou moeten doen dan zou ik alles behalve de beat weggooien en een swingende, funky, diepe bas onder de beat leggen en van daar uit verder gaan. Dan is het wrsch geen 'spacedisco' meer (of toch wel...), maar ik vind die beat echt wel vet/goed voor een funky dansknaller.

misschien de paddingessen wat vaker uit zetten en proberen die stukken wat dikker te maken met wat extra funky sounds.. beetje contrast in de track
die koebeldinges gaat me na een tijdje een beetje storen
overal wat meer variatie zou ik denken..
dus :)

Dichtgeklikt na 2:20 (niet slecht).

Dit nummer wacht op een main element. Een hook. En die komt niet.

Het gaat een beetje fout vanaf het moment dat die die dromerige hoge square sounds er in komen.

Ik vind het zeker wel lekker!

Basje is leuk.. Misschien wat meer van die triooltjes erin gooien.. is cool..

En misschien van akoord wisselen als break..

Het kan idd wel variatie gebruiken, maar ik vind niet dat het een main element mist..

Succes!

Goede sound, maar het bevat net te weinig om echt als muziek op zichzelf staan. Zou het denk erg goed doen met wat vocals.

Dank voor alle reacties!

Ik ben er gister meteen mee aan de slag gegaan. Zie hier een update van de track: http://www.missinglinks.nl/iwantyou2.mp3

Niet nieuw:

- spacedisco: dat is het in principe nog steeds. Waarom? Omdat ik zin had om dat te maken. Het commentaar dat ik de beat ook voor iets anders zou kunnen gebruiken, laat ik voor nu even voor wat het is. Maar thanks anyway!
- drums: ben nog niet toegekomen aan het programmeren van de ritmische variaties. Komt nog!
- Main hook: die is er nog steeds niet. Ik ben niet goed in main hooks... daarnaast wilde ik ook gewoon een track maken waar langzaam steeds meer elementen bij komen die allemaal even zwaar wegen. Een ensemble in plaats van 1 hoofdpersoon zeg maar.

Nieuw:

- Bas: ik was het helemaal eens met jullie. Dus nieuw geluidje, nieuwe sub, nieuwe melodie. Meer metro area achtig... Heb het idee dat alles een stuk meer grooved nu.
- Pads: thanks voor de tip: ze staan nu niet meer allemaal de hele tijd aan wat inderdaad de boel wat lucht geeft.
- nieuw melodisch element zit er ook nog bij om het nog iets spannender te maken.

Ja je zou ook die baslijn kunnen uitdiepen of die belletjes, het hoeft niet persé iets nieuws te zijn.

Back