Yamaha A3000 problemen

theactor

www.theactor.nl
Net een Yamaha A3000 gekocht, 128 MB RAM geinstalleerd, maar ik heb problemen. Als ik een sample bank aanmaak, met daarin de gebruikte samples, gaat alles goed. Maar als ik meer sample banks aangemaakt heb, komt het voor dat sommige samples opeens voor de helft bestaan uit de laatst toegevoegde samples. Oftewel: de A3000 verneukt mijn samples ... Niet fijn, dus. Heeft iemand hier meer ervaring mee? Of misschien doe ik iets fout?

Specificaties: A3000 met 128 MB en 4.0 GB harddisk (4 partities), samples exporteren met TWE (Tiny Wave Editor, speciaal voor de A3000). Werkwijze: eerst een paar samples geexporteerd, dan nieuwe bank aangemaakt, de samples via de knoppen van de A3000 toegevoegd aan de bank, dan per sample de aanslaggevoeligheid, key range, adsr-envelope ingesteld en dan de bank bewaard. Zo een paar banken aangemaakt, steeds bewaard, etc. Dan een voor een de banken geladen, waarbij het in het begin goed gaat, maar bij de vierde of vijfde gaat het helemaal mis, de samples in andere banken worden "aangevreten" of verminkt ...

Suggesties?

Is de A3000 versie 2? Da's best wel belangrijk!

De meest voor de handliggende reden zou kunnen zijn, dat het geheugen niet goed werkt. Duik eens even in de A3000 en kijk hoeveel hij aangeeft. Stel hij geeft bijvoorbeeld aan: 64mb/64mb (of zoiets), maar dus duidelijk minder dan die 128, dan weet je zeker dat je geheugen niet compatible is.

Misschien is het geheugen ook gewoon kaduuk.

Good luck!

Cozko (happy A3000-user)

Dank voor je antwoord. Mijn A3000 is inderdaad versie 2.0, en de sampler geeft aan dat er 130 plus een beetje MB geheugen beschikbaar is. Je zou dus zeggen dat het gewoon moet werken. Eerst zat er nog 64 MB in, maar toen deed 'ie precies hetzelfde.

En als je nou eens de geheugenmodules omdraait (1 naar 2, 2 naar 1).
Als het er maar 1 kapotte module is zou die zo kunnen werken.

klinkt idd als een geheugen probleem...de yamaha's zijn *erg* gevoelig voor geheugen-specs....dus zorg ervoor dat je geheugenmodules exact aan de door yamaha opgegeven specs voldoen..

Olaf

Lijkt me waardevol. Ik zal vanavond de twee oude geheugenmodules er eens uithalen om te kijken of het werkt. Ik laat jullie wel weten of 'ie het dan doet. Dank voor jullie reacties.

Geweldig! Hij doet het weer! Dankzij jullie tips heb ik de twee oude geheugenmodules eruit gehaald en de nieuwe laten zitten, en dat werkte. Ik kan er nu weer gewoon mee werken. Pfff ... bedankt, allemaal. Nu alleen die draaiknoppen met contactspray bewerken.

Origineel geplaatst door theactor
Geweldig! Hij doet het weer! Dankzij jullie tips heb ik de twee oude geheugenmodules eruit gehaald en de nieuwe laten zitten, en dat werkte. Ik kan er nu weer gewoon mee werken. Pfff ... bedankt, allemaal. Nu alleen die draaiknoppen met contactspray bewerken.

Tip: wees voorzichtig met contactspray!!
Probeer eerst met alcohol (nee, geen bier).
Contactspray is leuk voor even .......:erm:

Michael.

Contacts which have been treated using KONTAKT 60
in order to dissolve corrosion products can then
be rinsed using KONTAKT WL.
Finally, KONTAKT 61 protects the clean contact.

Dit is belangrijk! Anders zijn je kontakten binnen een week weer vies.

Je kunt ook nieuwe pots bestellen. Je moet even uitzoeken wie de reparaties voor Yamaha Nederland doet. Die kunnen de pots wel leveren.
Soms doen ze het niet meer omdat de soldering los is geschoten op de PCB. Waarschijnlijk door het klikken. Dit is heel makkelijk te repareren.

Ik heb zelf ook een A3000 en ik heb dit nog nooit voorgehad.
Dit is 99% zeker een defecte of niet 100% ondersteunde ram-lat. Probeer het defect latje te vinden en vervang het.
Let wel op : meng niet te veel verschillende soorten edo-ram door elkaar...

Origineel geplaatst door oli303
Dit is 99% zeker een defecte of niet 100% ondersteunde ram-lat. Probeer het defect latje te vinden en vervang het.
Let wel op : meng niet te veel verschillende soorten edo-ram door elkaar...

Ik dacht ie helemaal geen EDO-ram aankon?

Knopjes!

Knopjes!

Ik had inderdaad even het idee dat de knopjes het beter deden na behandeling met contactspray, maar dat was tijdelijk. U hebt gelijk gehad ... Toch maar nieuwe knopjes erin laten zetten? Of met alcohol aan de gang? Heb bovendien een tweede A3000 aangeschaft, waarvoor ik ook een harde schijf heb gekocht. Weet iemand waar ik de benodigde kabels kan krijgen om de schijf ook daadwerkeijk in te bouwen (4-aderig stroomtoevoersnoer en scsi-platte kabel - 50 pins)? Groeten, Marcel

Re: Knopjes!

Re: Knopjes!

Origineel geplaatst door theactor
Weet iemand waar ik de benodigde kabels kan krijgen om de schijf ook daadwerkeijk in te bouwen (4-aderig stroomtoevoersnoer en scsi-platte kabel - 50 pins)? Groeten, Marcel

Denk dat je die kabeltjes in elke computerzaak kan vinden.

Back