Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja maar als je niet wilt optreden?

Dan verdien je geen 1000 per week.

maar van die 1000 is weer 19% btw= 810 voor jezelf. loonbelasting 42% = 469.80 en dan nog eens winstbelasting a 50% = 234,90 :D

zal wel geen moer van kloppen :D (klok en de klepel of zoiets)

pas als je meer dan 20k per gig krijgt leg je er niet meer op toe idd ao :P

ach, net zoals gebruik van samples de muziek veel goeds heeft gebracht, zo heeft downloaden van nummers dat op een bepaalde manier ook.
de toepassing is wel wat verschillend, maar als het over copyrightschending gaat dan vallen samples en mp3 onder de zelfde noemer.

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
De inkomstenderving is een stuk groter bij mp3 "diefstal" dan sample "diefstal".
Het eerste gaat over de totale muziekbizz, waar je bij de rechter niks voor mekaar kan krijgen.
Samples alleen over individuele "gedupeerden" die WEL via de rechter toch hun geld kunnen krijgen als er van tevoren niet netjes toestemming is gegeven.

nu.nl schreef:
EU gaat piraten niet afsluiten
Uitgegeven: 25 november 2008 11:34

AMSTERDAM - De Europese Unie is niet van plan om recidiverende piraten af te sluiten van internet. De Europese ministers van Cultuur hebben een Frans voorstel in die richting andermaal verworpen.
Chris Heijmans

EU-voorzitter Frankrijk dringt al geruime tijd aan op invoering van strenge regelgeving tegen het downloaden van illegaal gekopieerde films en muziek. Bij de derde waarschuwing zouden internetproviders de verbinding van piraten moeten afsluiten. In Frankrijk is een wetsvoorstel van die strekking inmiddels bijna door het parlement.

Bij de behandeling van nieuwe regelgeving op het gebied van telecommunicatie wist het Europees Parlement een vergelijkbaar plan echter te blokkeren.

Schade

Een nieuwe poging om de Franse aanpak in Europese regelgeving om te zetten sneuvelde naar nu blijkt donderdag tijdens een bijeenkomst van de Europese ministers van Cultuur. Een vergadering over online piraterij en culturele uitwisseling via internet kwamen de bewindslieden echter niet verder dan de algemene constatering dat piraterij 'waarschijnlijk blijvende schade toebrengt aan rechthebbenden' en een bedreiging vormt voor 'culturele creativiteit en diversiteit'.

DRM

In dezelfde verklaring (PDF) halen de ministers uit naar de gangbare technologieën voor kopieerbeveiliging. Het zogenoemde digitale rechtenbeheer (DRM) belemmert consumenten bij het gebruik van media, vooral omdat de verschillende gebruikte systemen niet onderling uitwisselbaar zijn.

De ministers roepen de EU-lidstaten en de Europese Commissie op om te helpen legale alternatieven te ontwikkelen voor piraterij, ondermeer door regelgeving zo aan te passen dat nieuwe bioscoopfilms sneller digitaal beschikbaar komen, en de interoperabiliteit van kopieerbeveiligingssystemen te bevorderen.

Bron

Een vergadering over online piraterij en culturele uitwisseling via internet kwamen de bewindslieden echter niet verder dan de algemene constatering dat piraterij 'waarschijnlijk blijvende schade toebrengt aan rechthebbenden' en een bedreiging vormt voor 'culturele creativiteit en diversiteit'.

Zooo hé, slimme jongens .... had ik ze jaren geleden al kunnen vertellen. Maar wel goed dat het probleem nu officieel erkend/geconstateerd wordt.
Echter weer typisch dat er niks te regelen valt, dat gaat nog jaaren duren.

Ondertussen worden diverse privacy aantastende maatregelen overal genomen maar iets doen tegen rechtenschendingen is teveel gevraagd. Misschien ligt het eraan dat het rechtenverhaal "ineens" zich aandiende en de privacy maatregelen al tientallen jaren op de planken lagen.

Ach, als je nou je zelf gewoon vermomd met een baard, kunnen ze je nooit herkennen...8>

Laatst gewijzigd:
ach weet je, vroeger (opa verteld....) had je radio, en soms , heel soms kwam daar leuke muziek uit.
toen heeft een fabrikant, philips, de cassette recorder uitgevonden, en daarmee kon je dat zeldzame moment van een feest voor de oren vastleggen.
toen stond er nog niet op iedere straathoek een agent, of een varkenskop zonder hersens, die vreemdgenoeg brein heette, om te kijken of er toevallig iets naar de gehoor-ingang ging waar niet extra voor betaald was.
maar zoals ik een beroemd saxafonist eens hoorde zeggen..."lekker downloaden, want het geld is niet voor de muzikanten, maar voor de platenmaatschappijen"....
en dan nog iets, ik ken veel mensen die downloaden, en die gebruiken het precies zo als je naar de radio luisterd, kort en om weg te gooien, en als ze het leuk vinden, dan kopen ze het gewoon.
en bovendien betaal je al flink aan rechten als je een brandbare cd oid koopt, dus wat je dan ook download, je hebt er al voor betaald.
zet um op.
groetne,
jeroen

*6 trak klapt...

nou , dank je.............

en nog een aanvulling op het bovenstaande,..........

de meeste mensen die downloaden zijn helemaal niet geinteresseerd in muziek.
dat zijn de gemiddelede radioluisteraars.
te herkennen aan de stapel volle externe harde schijven met terrabytes muziek.
( ik heb om precies te zijn een live nummer van zappa , wat ik niet op plaat/cd heb, in mijn computer rondzwerven....)
dus, als die bv. niet meer zouden kunnen downloaden, dan zetten ze gewoon de radio aan.
dus zoals de platenkruideniers altijd zo mooi de gemiste miljarden weet te becijferen, geloof er maar niets van, ze missen niets en hebben alleen een groter publiek.
garoeten,
jeroen

Laatst gewijzigd:
cassette...toen stond er nog niet...brein...
Als ik mij niet vergis zat (of beter zit) er ook al een kopij-vergoeding op de prijs van de tapes (net als op cdr's dus).

en bovendien betaal je al flink aan rechten als je een brandbare cd oid koopt
Flink valt ook wel mee (paar cent geloof ik), maar wel compleet ongrondwettelijk (imo) omdat ze gebruikmaken van een soort omgekeerde bewijslast... (en helemaal te absurdistan voor woorden dat om die reden wel het 'standaard' donorcodicil kan worden geblokkeerd (waar het om mensenlevens ipv de inkomsten van de buma gaat)).

Laatst gewijzigd:
als het aan mij zou liggen, dan zouden de platenmaatschappijen een heffing moeten betalen aan de luisteraar,...
sommige muziek is zo slecht dat het schade kan toebrengen aan de apparatuur.....
(werdt wel gezegd van gecopieerde muziek)
en een heffing aan de platenboeren om oefenruimtes voor beginnende muzikanten te betalen.
ze verdienen er tenslotte later ook aan.
/
.

geloof er maar niets van, ze missen niets
en ik wil nog een stap verder gaan... dit hele ge-emmer is vast een Precursor om het internet verder te controleren... misschien is dat de reden waarom de platenmaatschappijen en de hele reut niet op tijd zijn ingesprongen (toch geen echt verlies)

oh jee 6 wat zeg je nu toch weer?!!

Als het Web hét verkoopkanaal is voor de moderne muzikant zie ik het somber in. De 'groten' hebben uiteraard middelen genoeg om hun kop op de eerste pagina van iTunes te krijgen.

De rest wordt gewoon overschreeuwd door de miljoenen andere muzikantenprofielen op MySpace e.d. Vergeef me als ik generaliseer, maar volgens mij maakt die 'rest' juist de muziek die we af en toe nog kunnen waarderen.

Dus die platenmaatschappijen, ze zullen de boot wel hebben gemist. Maar bevalt het wel waar we naar toe varen? :geslaagd:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back