[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

ok dan, nu nog een 220M pot en ik ben klaar om te beginnen.

of wacht bijna, heb nog steeds niet dat schema dat mij 1 jaar geleden beloofd is.
Haha, ben niet z'n held in die schema's omzetten.

Maarja, komt wel goed.

Laatst gewijzigd:
Zo. Omdat ik wat van Eagle wilde leren en omdat ik binnenkort weer aan een nieuw DIY project wil beginnen waarvoor ik nog een PCB zoek heb ik het schema Hilltree's Filter met schakelbare smerigheid nagetekend in Eagle.

Hier alvast het schema, met goedkeuring van Hilltree, de PCB afbeelding voor dit project volgt spoedig. (hopelijk) :)

attachment.php

Attachments

• Hilltree-Filter.jpg
    Hilltree-Filter.jpg
    56,6 KB · Bekeken: 115
Ik heb ook al gepoogd een pcb layoutje in DIY Layout creator te maken maar dat programma vind ik niet zo prettig werken helaas. Ik krijg geen layouts rechtstreeks uitgeprint en de gaatjes in de soldeerlipjes zijn te groot :( Iemand aanbevelingen voor een goed - en betaalbaar - pcb programma?

Ben benieuwd naar de versie van Demian.

Is de muffler like distortion ergens halverwege een mooie en simpele aanvulling? Ik zou alleen niet weten waar je hem moest plaatsen in jouw schema. Daarvoor rijkt mijn kennis niet ver genoeg.

http://www.ladyada.net/wiki/x0x/vcamods

en als je wild gaat de ADSR onderaan de pagina ook misschien. Maar dan moet je wel aan een groter kastje.

In mijn ervaring moet je bij DIY in Eagle er wel op letten dat de eilandjes standaard soms erg klein zijn, wat problemen kan geven bij het boren. Met een 0,8mm boor boor je die eilandjes soms bijna helemaal weg of blijft er zo weinig koper over dat het niet lekker meer soldeert. Vooral transistors hebben vaak een minimale footprint in de standaard Eagle library. Ik denk dat ze er hier en daar vanuit zijn gegaan dat je altijd doorgemetaliseerde printen maakt ofzo.

Is de muffler like distortion ergens halverwege een mooie en simpele aanvulling? Ik zou alleen niet weten waar je hem moest plaatsen in jouw schema. Daarvoor rijkt mijn kennis niet ver genoeg.

http://www.ladyada.net/wiki/x0x/vcamods

en als je wild gaat de ADSR onderaan de pagina ook misschien. Maar dan moet je wel aan een groter kastje.

Elke distortion/fuzz/overdrive is het leukste om deze voor het filter te plaatsen.Ook de T.M.K kan er goed bij.
Een adsr is afhankelijk hoe je hem wilt laten klinken.
Ervoor maakt een wah achtig geluid...erna heeft die meer het effect op de volume van het geheel.

Hallo.
We hebben even overlegt ................
Demian is bezig mijn ontwerp over te zetten in een pcb layout.
electrodancer wil wel weer pcb printjes maken voor verkoop.
Dus hierbij de vraag ..........

ZIJN ER MENSEN DIE INTERESSE HEBBEN IN PCB"S VAN DIT FILTER ? ......

Geef dat dus even hier aan ...en bij genoeg animo gaan we de contact gegevens en een prijs hier plaatsen.

Dit filter is dus erg eenvoudig te maken, en de grootte is vergelijkbaar met de t.m.k fuzz.

Heb wel interesse Peter.....ben nu bezig om componenten te verzamelen voor de TMK wordt een normale versie en een germanium.
Wil proberen alles in 1 kastje te maken.

grt Gert-Jan

Ik zag dat ik een hele tijd geleden ook nog een video gemaakt had met 1 van de kastjes als voorbeeld :)

Dus nogmaals.
Hallo.
We hebben even overlegt ................
Demian is bezig mijn ontwerp over te zetten in een pcb layout.
electrodancer wil wel weer pcb printjes maken voor verkoop.
Dus hierbij de vraag ..........

ZIJN ER MENSEN DIE INTERESSE HEBBEN IN PCB"S VAN DIT FILTER ? ......

Geef dat dus even hier aan ...en bij genoeg animo gaan we de contact gegevens en een prijs hier plaatsen.

Dit filter is dus erg eenvoudig te maken, en de grootte is vergelijkbaar met de t.m.k fuzz.

Wat me trouwens erg bevalt aan dit filter is dat ie een beetje klinkt als een EMS filter, die scheur als het resonance open gaat, echt wow! :halleluja

In mijn ervaring moet je bij DIY in Eagle er wel op letten dat de eilandjes standaard soms erg klein zijn, wat problemen kan geven bij het boren. Met een 0,8mm boor boor je die eilandjes soms bijna helemaal weg of blijft er zo weinig koper over dat het niet lekker meer soldeert. Vooral transistors hebben vaak een minimale footprint in de standaard Eagle library. Ik denk dat ze er hier en daar vanuit zijn gegaan dat je altijd doorgemetaliseerde printen maakt ofzo.

Goed dat je het zegt, ik zal d'r extra op letten! :)

Heb ook in dit project interesse voor een pcb

Ik wil zelf 4 á 6 printjes om mee te beginnen, ik wil ook een gecombineerd tmkfilterding maken, lijkt me vet.. ! :okdan:

zat zelf ook al te denken aan een 19" kast met meerdere projecten

13 stuks al ? dat gaat snel. Voor mij is dit het teken dat er belangstelling genoeg voor is.
We wachten nog even af tot demian de pcb ontwerp klaar heeft [en ik hem heb nagekeken ]
Daarna gooi ik hier eventueel de link om bestellingen bij electrodancer te doen

Back