Ableton live dry/wet mogelijkheid voor vst's

Disorder

Stamgast
Bestaat dat?

Dus stel dat ik een groep heb gemaakt waarin drie vst's samen gelinkt zijn. Dat klinkt erg leuk, maar het zou nog mooier zijn om dat effect er langzaam in te laten komen in plaats van ON/OFF. Dat klinkt gewoon niet zo lekker.

Is dit mogelijk? Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Track kopieren en die zonder FX laten.
Dan X-faden moet ook werken. ;)

Ja, dat bestaat. Zoek eens op "Audio Effect Rack" en "Map to Macro". Je kunt in een Rack alles sleuren wat je wil qua effecten; klik vervolgens met rechts op een van de Live sliders of pots (niet in de VST zelf) en kies "Map to Macro 1". Zo kun je bijv. de cutoff, delay en chorus detune tegelijk onder Macro 1 zetten.

Vervolgens knoop je Macro 1 dan weer aan een knop op je controller.

Sinds wanneer heeft ableton een x-fader :erm:
Die heeft zoveel X-faders als je wilt. Als je naar MIDI Mappings gaat en je assignt CC 47 of zo aan track volume 1 met Min op 0 en Max op 127 en je assignt 'm nog een keer aan track volume 2 met Min op 127 en Max op 0, dan heb je je x-fader.

Ik snap 'm nog niet helemaal. Ik kan dat macro mapping wel vinden, maar krijg het nog niet voor elkaar allemaal. Ik ga morgen de handleiding eens doornemen. Bedankt in ieder geval.

Ff de handleiding opengeslagen en hij blijkt inderdaad een echte crossfader te hebben. Weer wat geleerd dankzij divi:okdan:

Wel een beetje stom dat ik me nooit heb afgevraagd waar die X rechts onderin voor was :D

(en ook zonder de macro's van yoozer)
Ik zit zelf altijd in Arrangement View, nooit in Session View, dus mijn trucje is een workaround.

Kan op zoveel manieren eigenlijk.

En als iets niet kan dan is het naar alle waarschijnlijkheid niet de bedoeling dat je zoiets zou willen. Maar kan me eerlijk gezegd ook niets voorstellen wat niet zou kunnen qua routering met FX enzow.

Back