Probleem met binnenhalen van stereo signaal in ableton??

Mozt-Hard

Stamgast
Beste mensen,

Ik heb een nogal vervelend probleem....

Wanneer ik in Ableton mijn stereo signaal van mijn motif naar binnen wil halen via mijn emu1212m gebeurd er iets vreemds met mijn panning:stupid

Een voorbeeld....

Ik speel bijvoorbeeld part1 op de motif en ik draai mijn panning knop naar links.De panning verloopt naar behoren en ik hoor mijn geluid nu alleen over links.Vervolgens draai ik hem naar rechts en het zelfde verhaal maar dan op rechts....Niks aan de hand dus:)

Wanneer ik echter het signaal binnen wil halen in Ableton gaat het mis.....

Ik maak een audio-track aan en ik selecteer de externe inputs en selecteer ook de juiste kanalen van mijn emu in die channelstrip.
Als ik nu ga pannen en dan gaat het fout......Als ik nu mijn panningknop op de motif naar links draai dan stijgt het volume op allebei de monitors.Als ik nu de knop naar rechts draai dan hoor ik helemaal niks meer wat volgens mij dus niet zo zou moeten zijn.
Ook inputs van mijn emu zijn heel want als ik over de patchmixer van mijn emu naar de motif luister gaat het pannen wel goed en hoor ik dus alleen wat op de linker of de rechter monitor.....Ook de outputs van de motif heb ik getest en die zijn ook in orde.....

Volgens mij gaat er dan ergens iets fout in ableton maar ik weet alleen niet wat ik over het hoofd zie....???
Het is toch gewoon zo dat als ik op de motif pan naar rechts dat ik dan uit de outputs van live ook mijn geluid alleen rechts hoor??

Ik hoop dat iemand een oplossiing weet of me in de goede richting kan helpen.....

Greetz Simon

Niemand een idee wat er bij mij in de settings fout zou kunnen staan?Want ik denk dat ik daar iets fout doe?

Of leg ik het verhaal weer veel te krom uit??

Groeten Simon

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zou ook graag de oplossing weten.

Je kan er wel omheen werken....links komt bij mij binnen op input 1/2 en rechts op 3/4. Twee kanalen maken met de ene input 1/2 pan naar links en de andere input 3/4 pannen naar rechts deze later samenvoegen. Ik weet t niet echt wenselijk maar het is een manier.

Hey LeBonTon,

Dat je moet pannen in de settings van de emu is opzich logisch, aangezien het mono kanalen zijn en ik had dit ook al zo ingesteld.Maar toch had ik dat fenomeen wat ik eerder beschreef als ik aan de panning draaide...

Had....Want ik heb die sends op de strips van de emu even verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu werkt het wel naar behoren hier:)

Greetz Simon and thanks voor de reply

Back