sh-101 en midi

en kenton?

hebben toch zo'n retrofitding (als ik het goed uittypspreekschrijf)
kan je inbouwen in je sh en heb je dan midi.

Of is dit al gepasseerd?

Gagarin

heb ook een vraagje.
heb een x0xbox met dinsync , cv en gate.... en midi...
als ik een sh-101 in me setup wil syncen aan oa een electribe en de xox,
kan dat? en hoe werkt dat... serieus geen idee omdat ik altijd met midi heb gewerkt. de electribe met midi aan de x0x en die dan weer aan de 101???? maar hoe en wat voor kabels gebruik je daarvoor.... of domme vraag? thnx

heb ook een vraagje.
kan dat? en hoe werkt dat... serieus geen idee omdat ik altijd met midi heb gewerkt. de electribe met midi aan de x0x en die dan weer aan de 101???? maar hoe en wat voor kabels gebruik je daarvoor.... of domme vraag? thnx

Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die dit niet doet blijft het.
Als je x0xbox dinsync out heeft kan het.
Doe dan :electribe ->midi-> x0xbox ->sync-> sh 101.
Een dinsync kabel is niet hetzelfde als een midi kabel.
De midi kabel heeft twee pins verbonden en de dinsync vier.
Als je even googled heb je het zo.
groetje,
Maarten

Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die dit niet doet blijft het.
Als je x0xbox dinsync out heeft kan het.
Doe dan :electribe ->midi-> x0xbox ->sync-> sh 101.
Een dinsync kabel is niet hetzelfde als een midi kabel.
De midi kabel heeft twee pins verbonden en de dinsync vier.
Als je even googled heb je het zo.
groetje,
Maarten

Sry maar een SH101 heeft geen dinsync in.
Je kan hem syncen met een AudioPulse of Triggersignaal

heb ook een vraagje.
kan dat? en hoe werkt dat...

midiclock > xoxbox en dan vanaf xoxbox > dinsync uit naar 101. (even ervanuitgaand dat de xoxbox dit allemaal netjes kan converteren.)

de 101 hang je het beste aan een sync of trigger signaal. daarvoor zou je van de xoxbox een kabeltje moeten leggen naar de 'ext trigger in' van de 101. let wel op dat midi 24 pulsjes per kwartnoot verstuurt. ik weet nog niet hoe de 101 daar dan weer mee omgaat, of ie dat zelf weer kan terugbrengen naar 16e nootjes o.i.d. (iemand anders?)

kabeltje van dinsync > trigger is van din naar jack. de midiclock zit op de sync stekker op 1 van de twee buitenste pootjes, welke weet ik niet uit mijn hoofd. doe dat naar de tip van de jack en je kabeltje zou in orde moeten zijn.

zal het nog even nagaan als mijn midi > sync doosje binnen is.

eigenlijk zou er audio > trigger moeten zijn, dan kun je m met elke drumdoos triggeren! (want ik heb bv geen 606).

Ik bedoelde eigenlijk midi>sync. Maar dat heeft niet eens veel zin op een bak met alleen trigger input.

Audio>trigger is het toch altijd al?
Je kan bijv. makkelijk op de machinedrum een pulse-soundje maken en daarmee de seq. triggeren van de 101.
Maar ik begin nu een beetje in herhaling te vallen.

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker pluggen en experimenteren ;)

mijn 101 triggert redelijk met audio, maar hij slaat soms stapjes over, dus ik kan me voorstellen dat iemand toch een trigger of sync zoekt.. Verder staat het beste advies hier al boven. Experimenteren!

ja triggert meneer rsb.

het maakt toch verder niet uit of je dat doet met een (ja, gedeelde) midiclock, een lfo, een envelope, een batterijtje, het triggersignaal uit je 606 of een versterkt pulsgolfje in je sampler of machinedrum, of op een heeele andere manier.

goed je hebt gelijk, een puur sync24 signaal gaat niet werken.

heb ook een vraagje.
extern een midi2cv van af je x0xbox met een midi kabel naar je doefper (kastje) van uit daar twee kabels van kleine jack naar grote jack plug 1 van gate out naar gate in sh-101 / -> 1 van cv out naar cv sh-101 in .. je kan ook meteen als je instrument cv /-> gate heeft gelijk naar cv / gate in de sh-101 suc6 voor de rest lekker klooien

owkeey... ik dacht slim te zijn maar t werkt niet,.... namelijk :
een tr707 rimshot samplen in mijn electribe.... een pattern mee vullen en doorsturen naar de ext clck van de sh101....

... maar geen resultaat dusver. iemand tips?

Set er eens een distortionpedaal tussen, en zet de 707 rim op een 1/8
*.*.*.*.*.*.*.*.

(dist.ped om het signaal omhoog te gooien. je moet anders ff de triggerout opnemn van de 707 en niet de Rim.)

Back