Daw

Cool-T

Stamgast
Hallo!

Alweer een hele tijd geleden dat ik op sf een berichtje gepost heb, maar ik ben er weer ;)

De reden dat ik hier zo lang weggeweest ben is dat ik meer en meer ben over gestapt op software, maar nu loop ik ook meteen tegen een groot probleem.

Mijn PC kan het niet aan!

Systeem:
Win XP
Pentium IV 3,0GHz
2.0 GB geheugen
M-Audio Audiophile 192

Ik kan maar 2 of 3 VST plug-ins laden voordat het geluid begint te stotteren en er niets meer mee aan te vangen is. Dit hindert mij ENORM in mijn creativiteit :stupid

Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat de boel niet zo snel in de problemen komt

OF

Wat voor systeem moet ik bouwen wil ik hier geen last meer van hebben.

Ik gebruik Cubase SX 3
En maak voornamelijk gebruik van ReFx Nexus en MiniMoog V

alvast bedankt

Laatst gewijzigd:
Inderdaad. De Q6600 is een goede upgrade. Die heb ik ook recent aangeschaft en gisteren had ik ongeveer 18 plugins aan staan zonder enige problemen. Trouwens op mijn dual core AMD 4400 + is dat ook geen probleem.

Ik ben wel benieuwd wat voor plugins je gebruikt, want met mijn oudere AMD 2600+, 1,5GB met XP haalde ik al meer dan 3 vst plugins zonder enige problemen.

Heb je het volgende al geprobeerd:

Drivers M-audio upgraden.
Instellingen drivers optimaliseren.
Effectievere plugins.
Eventueel een pci(e) kaart met dsp power (bv UAD, hahah, daar is ie weer)

Wat voor samplerate draai je?

je pc is beter als de mijne (ik heb idem maar enkel 1.5 GB ram)

mischien je latency vd audio kaart niet op minimum zetten,en selecteer ook enkel de nodige voices in nexus want die vreet idd veel cpu

@fuse
Ik heb even een screenshotje van mijn control panel gemaakt.

http://www.northpolestudio.nl/temp/instellingen.jpg

@barrythave
Ik ben geen ICT-expert dus ik weet niet wat je bedoelt met instellingen drivers optimaliseren.

@Hexagon
Wat bedoel je met enkel de nodige voices selecteren?
Als ik Nexus open. Een geluid kies. Hem heb gemaakt zoals ik wil. Wat moet ik dan doen volgens jou?

Bedankt voor de reactie al.
Misschien toch maar een dualcore(quadcore) systeem bouwen :D

koop gewoon voor 500 euro een nieuwe pc man
dan heb je idd een P35 mobo en Q6600 of die 9450

Je computert upgraden is natuurlijk het makkelijste en duurste.

Je kan ook nog kijken of je qua CPU met slimme trukjes die kan besparen. Bijv het aantal stemmen beperken van je nexus en moogV. En gebruik maken van de freeze funktie.
Dat kan ook een slok op een borrel schelen.

Back